معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از افزایش ۲۴ درصدی حمل کالاهای اساسی از استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۱۵۶ هزار تن کالا اساسی از استان به سایر نقاط کشور حمل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 26 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، مهدی شهابی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل بار در استان، اظهار داشت: در استان بوشهر ۴ هزار و ۹۰۰ راننده با ۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه ناوگان در قالب ۱۶۴ شرکت حمل و نقل فعالیت می‌کنند.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از رشد ۱۴ درصدی حمل کالا از این استان به سایر نقاط کشور در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال ۴.۳ میلیون تن کالا در استان بوشهر جابه‌جا شده که معادل ۲۷۰ هزار سفر است.

وی با بیان اینکه جابه‌جایی کالا در مدت یاد شده در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل را از نظر وزنی رشد ۱۴ درصدی و از لحاظ سفر افزایش ۱۱ درصدی دانست و بیان کرد: عمده‌ترین کالا‌های حمل شده از استان شامل محصولات شیمیایی معادل ۵۰ درصد، محصولات معدنی ۱۶ درصد و محصولات کشاورزی ۱۲ درصد ثبت شده است.

به گفته شهابی بیشترین جابه‌جایی کالا نیز از شهرستان‌های عسلویه، بوشهر و دشتستان رقم خورده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر، بیشترین مقصد جابه‌جایی کالا‌ها از بوشهر را به تهران، اصفهان، فارس و خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۵۶ هزار تن کالا‌های اساسی نظیر برنج و گندم توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار