معاون گردشگری اداره کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی گفت: اقامتگاه بوم‌گردی سن‌ایک کهک دلیجان بعنوان یکی از اقامتگاههای بوم‌گردی برتر کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 09 September 2023

به گزارش تابناک مرکزی،سید حسن حسینی امروز شنبه در این باره افزود: اقامتگاه بوم‌گردی سن ایک کهک دلیجان بعنوان یکی از هجده اقامتگاه بوم‌گردی برتر کشور در اولین سمینار ملی اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران انتخاب و معرفی شد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان مرکزی ضمن تبریک کسب این عنوان ارزشمند را به محمدحسین حاجعلی دهیار نمونه و مدیر موفق این بوم گردی در روستای گردشگری کهک دلیجان گفت: اقامتگاه بوم‌گردی سن‌ایک کهک در استان مرکزی، شهرستان دلیجان، روستای کهک واقع شده است و با معماری خاص در فضایی دنج و روح نواز میزبان گردشگران و علاقه‌مندان به زندگی روستایی است. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 2000 متر مربع و زیربنایی 330 متر مربع و دارای 7 اتاق به صورت یک طبقه احداث شده است.


او مواردی همچون ایده‌های خلاق در زمینه تولید محتوا و بهره‌گیری از رسانه‌ها، تعریف جاذبه‌های خاص و منحصر به فرد برای گردشگران و کمک به حفاظت از محیط زیست منطقه (غارکهک، منطقه حفاظت شده هفتاد قله) را از موارد انتخاب این اقامتگاه به عنوان اقامتگاه برتر عنوان کرد.


حسینی بیان داشت: از جمله جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این منطقه می‌توان قلعه نشست آباد دلیجان، دهستان جاسب، امامزاده سلیمان، غاربابا جابر، دریاچه سد پانزده خرداد، دره ازنا جاسب، مسجد مس‌سر دلیجان، غار آقاشا بلبل، غار چال‌نخجیر، غار زیبای وزنده سن‌ایک کهک، کاروانسرای شاه عباسی کهک، مقبره دوره صفوی، موزه اشیا تاریخی وقدیمی، قلعه سنگی تاریخی، حیات وحش زیبای ۷۰قله را نام برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار