معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در یک سال گذشته تسهیلات پرداختی به بخش صنعت، معدن و تجارت در استان اردبیل ۵۶ درصد رشد نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 09 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، یاسر عبداللهی پیش از ظهر شنبه در جریان بازدید از طرح‌های تولیدی و اقتصادی در اردبیل اظهار کرد: در هفته دولت ۵۵ طرح اقتصادی شامل ۳۲ طرح صنعتی، ۱۴ طرح حوزه جهاد کشاورزی و هشت طرح گردشگری با اشتغالزایی ۷۸۰ نفر در سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان یک‌هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل طرح‌های تولیدی پروفیل فولادی‎‎، صنایع غذایی، کارخانجات بسته‌بندی، تکمیل زنجیره غذایی، مجتمع‌های اقامتی و بوم‌گردی بود که شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها در سه حوزه تحولی استان بودیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: در ۲ سال اخیر حرکت‌های خوبی در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری رخ داده که نشان از آینده روشن در مسیر تحولی این بخش است.

عبداللهی افزود: سعی ما بر این است تا با این حرکت‌های تحولی آثار تورمی را کاهش داده و به رشد و تقویت جبهه تولید کمکی مؤثر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ طرح اقتصادی در استان اردبیل با پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال اجرا است که تا پایان سال آینده بخش زیادی از این پروژه‌ها آماده بهره‌برداری خواهد شد.

عبداللهی اضافه کرد: ۴۰۰ طرح اقتصادی نیز با اشتغالزایی هشت هزار نفر و با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده و یا مراحل نهایی تکمیل و بهره‌برداری را سپری می‌کند.

وی بیان کرد: هرگونه تغییر شاخص‌های اقتصادی در استان اردبیل منوط به تقویت جبهه تولید است و در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی سعی ما بر این است تا با تسهیل قوانین و حذف مقررات مزاحم شرایط مطلوبی را در حوزه صنعت، تجارت، کشاورزی و گردشگری برای مشارکت سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

عبداللهی از حذف ۵۰ مورد از قوانین مزاحم تولید خبر داد و اظهار کرد: با این گره‌گشایی سعی شده تا کمکی مؤثر به صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در گام بعدی پرداخت تسهیلات به صاحبان این واحد‌های تولیدی و صنعتی بوده که در مجموع از ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در استان، با یک رشد ۵۶ درصدی بخش عمده‌ای از تسهیلات در حوزه صنعت، معدن و تجارت پرداخت شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: تلاش ما بر این است تا از تبصره ۱۶ و ۱۸ تسهیلات با سرعت بیشتر و شرایط سهل‌تر به سرمایه‌گذاران پرداخت شده و امکان توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی استان اردبیل را شاهد باشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار