رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد: با اشاره به آمادگی اعلام شده برای ارتباط بین خواهرخوانده‌ها، گفت: نمایشگاه دائمی معرفی تولیدات یزد، گیومری و یاسبرین در ۳ شهر ایجاد شود.
کد خبر: ۱۱۱۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 10 July 2023
نمایشگاه دائمی معرفی تولیدات یزد، گیومری و یاسبرین در ۳ شهر ایجاد شود

مجتبی دستمالچیان عصر امروز در نشست مشترک هیئت اعزامی یاسبرین مجارستان و گیومری ارمنستان با اعضای اتاق بازرگانی استان یزد، اظهار داشت: مردم یزد اهل زندگی مسالمت آمیزهستند به همین دلیل هم در یزد چهار مذهب و دین در یک محله در کنار همدیگر بدون مشکل زندگی می کردند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: بزرگترین خوشنامی یزد سختکوشی و ویژگی‌های خوب مردم یزد بوده که همین موضوع هم سبب شده امروز یزد به عنوان یک شهر جهانی شناخته شود.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر میهمان نوازی مردم یزد که زبانزد خاص و عام است، تجار و فعالان اقتصادی این شهر هم در تمام ایران و جهان به خوشنامی شناخته می‌شود.
دستمالچیان ادامه داد: در ارتباط با ظرفیت‌هایی که در حوزه های صنعتی، فرهنگی، تجاری، اقتصادی و صنعتی در استان یزد وجود دارد را می‌توانیم با شهرهای خواهرخوانده استان در تعامل باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد: افزود: گزینه نمایشگاه دائمی محصولات یزد در یاسبرین و گیومری و همچنین نمایشگاه دائمی محصولات این دو شهر و کشور در شهر یزد یکی از بهترین اقدامات برای شروع تعاملات میان دو شهر و کشور به حساب می‌آید.
وی گفت: این نمایشگاه ظرفیت بسیار خوبی ایجاد می‌کند که بتوانیم نسبت به معرفی محصولاتمان در این دو شهر و همچنین محصولات دو شهر در یزد اقدام کنیم و نتیجه آن را برای توسعه روابط خواهرخواندگی استفاده نماییم.
دستمالچیان بیان کرد: با توجه به اعلام آمادگی شهردار یاسبرین برای شروع این اقدام می‌توان در تفاهم‌نامه فی‌مابین موضوع را مطرح کرده و نسبت به اجرایی شدن آن پیگیری کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد: به سختگیری‌هایی که کشورهای اروپایی برای صدور ویزا انجام می‌شود، گفت: از هیئت‌های اعزامی دو کشور می‌خواهیم به سفارت‌خانه‌های خود اعلام کنند که در این موضوع هم تسهیلگری صورت پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار