میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان معرف پیشینه و فرهنگ منطقه هستند، گفت: وجود اقامتگاه‌‌های بوم‌گردی در روستاهای کردستان فرصت مناسبی است تا گردشگران ضمن آشنایی با فرهنگ، تاریخ و آداب و رسوم منطقه، حس زیستن به سبک سنتی را نیز تجربه کنند.
کد خبر: ۱۱۱۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰ 20 June 2023

به‌گزارش تابناک کردستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان روز سه‌شنبه ٣٠ خردادماه ١٤٠٢ در بازدید و بررسی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بخش کلاترزان شهرستان سنندج که با همراهی فرماندار و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: تنوع آب‌و‌هوایی، وجود جاذبه‌های طبیعی متنوع، مناظر بدیع و چشم‌نواز در کنار تولیدات صنایع‌ دستی از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد روستاهای کردستان است که در صورت بهره‌وری می‌توانند شرایط خوبی را برای توسعه اقتصادی این مناطق فراهم کنند.

منصور مهرزاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ٣٣ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: گردشگران می‌توانند با حضور در این اقامتگاه‌ها ضمن آشنایی با فرهنگ، آداب ‌و رسوم و صنایع‌دستی مردم روستانشین، از غذاهای سالم و طبیعی، مناظر بکر و زیبا و دیگر جاذبه‌های گردشگری این مناطق بهره‌مند شوند.

او یادآور شد: با راه‌اندازی هر اقامتگاه بوم‌گردی به‌طور متوسط برای سه نفر شغل ایجاد می‌شود.

مهرزاد یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری استان و حمایت از متقاضیان احداث واحدهای بوم‌گردی در کردستان، تسهیلات با سود چهار درصد و ۶ درصد با همکاری بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

فرماندار سنندج نیز در این بازدید گفت: فعالیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان سنندج تا حدود زیادی باعث مهاجرت معکوس، رونق روستاها، افزایش تولید محصولات صنایع‌دستی، جلوگیری از تخریب بناهای تاریخی و حفظ معماری بومی- محلی شده است.

حسن عسگری اظهار کرد: فعالان این حوزه باید ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب‌‌و‌رسوم، فرهنگ‌ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی و غذاهای سنتی منطقه را به‌ بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج هم در این بازدید گفت: سنندج از شهرستان‌های پیشگام در زمینه احداث و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان است، به‌طوری که اولین اقامتگاه بوم‌گردی کردستان در سال ١٣٩٦ در روستای دولاب راه‌اندازی شد.

امیر صادقی اظهار کرد: در شهرستان سنندج روستاهای بسیاری با جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی داریم که در راستای توسعه گردشگری و احیاء فرهنگ آن‌ها می‌توان از اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهره برد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج با قدردانی از تلاش‌ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که برای مرمت و بازسازی خانه‌های قدیمی اقدام می‌کنند، افزود: هر واحد بوم‌گردی ضمن ایجاد اشتغال، منبع خوبی برای تأمین درآمد پایدار برای خانواده‌ها و حتی اهالی روستا است و در همین راستا این اداره از افرادی که متقاضی احداث اقامتگاه در سطح شهرستان هستند استقبال می‌کند و آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار