مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت از رسیدگی به ۱۰۲۶ فقره دادخواست کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 14 November 2022

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت از رسیدگی به ۱۰۲۶ فقره دادخواست کارگری و کارفرمایی در این استان خبر داد.

 

به گزارش تابناک همدان، یوسف شعبانی گفت: به ۳ هزار و ۱۲۵ دادخواست کارگری و کارفرمایی از ابتدای امسال در هیئت‌های تشخیص این اداره رسیدگی شد و بر اساس اطلاعات سامانه جامع روابط کار در این مدت همچنین تعداد ۱۰۲۶ فقره دادخواست در هیات‌های حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او گفت: ۹۹ درصد این درخواست‌ها به صدور رأی منجر شده و خوشبختانه ۱۳ درصد آرای صادره نیز سازشی بوده است، همچنین در شعب حل اختلاف نیز ۶۰ درصد در خواست‌ها به صدور رای منجر شده است و ۹ درصد آرا صادره در این شعب سازشی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: اختلافات میان کارگر و کارفرما در مرحله نخست از طریق سازش مستقیم بین آن‌ها یا نمایندگانشان در شورای اسلامی کار و انجمن صنفی کارگران و کارفرمایان حل و فصل می‌شود و در صورت سازش نیافتن از طریق هیأت‌های تشخیص و حل اختلاف مورد رسیدگی و حل و فصل قرار می‌گیرد.

شعبانی گفت: بر اساس ماده ۲۲ آیین دادرسی کار، هر یک از طرفین پرونده می‌تواند برای خود یک نماینده تام الا اختیار انتخاب و به مراجع معرفی کند تا در جهت پیگیر مطالبات آن‌ها اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار