شش متهم در این رابطه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸ 09 June 2022

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ محمد محمدپور گفت: با توجه به سود بالای حاصل از اختلاف قیمت اقلام و کالا‌های اساسی به ویژه کود شیمیایی، زمینه تخلفات گسترده در مسیر عرضه خارج از شبکه تا قاچاق و نیز کمبود آن را فراهم می‌کند.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در سطح استان از جمله شرکت‌های خصوصی شهرستان ساری، کود‌های شیمیایی را به قیمت دولتی و یارانه‌ای خریداری می کنند و پس از دپو در کارخانجات، آنها را به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.


سرهنگ محمدپور تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، افرادی کود‌های شیمیایی را از شرکت‌های دولتی با واسطه‌های مختلف خریداری می کنند و برای تهیه و تولید چسب و رزین مورد استفاده قرار می‌دهند.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران با بررسی‌های همه جانبه و هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی و صمت به شرکت موصوف رفته و نسبت به بازرسی از شرکت و انبار‌های مربوطه اقدام کردند.


سرهنگ محمدپور افزود: در بازدید به عمل آمده، ۲۴۲ تُن کود شیمیایی یارانه‌ای در داخل انبار و ۱۰۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی مصرف شده در پشت سالن تولید این شرکت، به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران از تحویل همه کود‌های مکشوفه به انبار سازمان جهاد کشاورزی استان و پلمب محل مورد نظر خبر داد و گفت: ۶ متهم در این رابطه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.


سرهنگ محمدپور تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی، کود‌های شیمیایی مکشوفه مربوط به مصارف بخش کشاورزی و از یارانه دولتی برخوردار است.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: قاچاق کود‌های شیمیایی و خروج آن از چرخه مصرف کشاورزی، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار