آیین شام غریبان در پلدختر برگزار شد

آیین شام غریبان یتیمان کربلا در شب یازدهم محرم در کوچه و خیابانهای پلدختر برگزار شد.
کد خبر: ۹۸۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 20 August 2021

به گزارش تابناک لرستان، مردم عزادار پلدخترشامگاه پنجشنبه همزمان با سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی در شام غریبان پسر فاطمه (س) و یاران با وفایش به ماتم نشستند.

عزاداران در این مراسم در گوشه و کنار کوچه و خیابان ها با روشن کردن شمع به نیت روشنایی بخشی به محفل زنان و دختران داغ دار و خاندان اهل بیت(ع) همدردی خود را باآنان با حزن و اندوه به نمایش گذاشتند.

عاشقان حسینی پنجشنبه شب درپلدختر،پس از اقامه نماز مغرب و عشا در شهر و روستا بر اساس یک سنت دیرینه به یاد شهدای مظلوم دشت کربلا با زینب کبری(س) هم ناله شده و با در آمیختن شور و شعور حسینی  با نوحه سرایی در غم شهادت امام حسین (ع) و یارانش واسارت اهل بیت پیامبر (ص) اشک ماتم ریختند.

این مراسم ها، مانند تمام مراسم های عزاداری دهه محرم در فضای باز برگزار و امشب با برپایی مراسم شام غریبان عزاداری دهه محرم به پایان رسید، اما همچنان عشق به اباعبدالله الحسین (ع)و خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مردم موج می زند.

هنوز تا پایان ماه صفر پرچم سیاه ها به یاد شهدای کربلا و تا اربعین حسینی بر سر درب منازل برافراشته است تا همه بدانند ارادت به خاندان اهل بیت و عبدالله الحسین (ع) سرلوحه زندگی مومنان و مردم ولایتمدار پلدختر است.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و در دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در کربلا به شهادت رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار