امام جمعه نورآباد: مطالبه‌گری در تمام سطوح جامعه رواج یابد

امام جمعه نورآباد دلفان گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب مطالبه‌گری بین مردم و مسوولان و در سطوح مختلف رواج یابد.
کد خبر: ۹۸۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 05 August 2021

به گزارش تابناک لرستان،  حجت الاسلام محمد یوسف خانی روز پنجشنبه در  جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دلفان اظهار داشت: مبلغان باید در ایام محرم هم آگاهی مردم را در خصوص قیام اباعبدالله الحسین(ع) افزایش دهند و هم جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یکی از اهداف قیام کربلا تقویت کنند. 

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باعث از بین رفتن مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه می شود و سلامت جامعه را تضمین می کند.

امام جمعه نورآباد گفت: امروز ما وظیفه داریم فلسفه قیام امام‌حسین (ع) و معارف ناب اهل بیت (ع) را بشناسیم و در مجالس و هیات های عزاداری عنوان کنیم چراکه عقلانیت، وحدت، بصیرت و روشنگری لازمه اجرای هرچه بهتر امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاضر است.

حجت الاسلام خانی با بیان اینکه امر به معرف و نهی از منکر بزرگترین رسالت پیامبران بوده است و مردم را به اجرای این فریضه الهی دعوت کرده اند تصریح کرد: در هر جامعه ای که نقش این فریضه کمرنگ باشد، شاهد انحطاط اخلاقی و نابسامانی بوده ایم.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است که ترویج آن باید نهادینه و  به فرهنگ عامه مردم تبدیل شود بنابراین ضرورت دارد همه ادارات برای نهادینه شدن این فرهنگ والای اسلامی تلاش و احساس مسئولیت کنند.

امام جمعه نورآباد همچنین اظهار کرد: اجرای فعالیت های فرهنگی اثربخش در شهرستان بسیار ضروری است که باید از سوی نهادهای متولی برنامه ریزی لازم در این راستا صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار