معاون امور توانبخشی بهزیستی

۳۰۳ معلول از خدمات مراکز حرفه آموزی خراسان جنوبی بهره مند شدند

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری ۳۰۳ معلول از خدمات مراکز حرفه آموزی در شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان استفاده کردند.
کد خبر: ۹۷۸۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 14 July 2021

«جمیله رضازاده» امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 17 مرکز شبانه روزی در خراسان جنوبی به 678 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن خدمات مراقبتی ارائه می دهند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان 2 مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در شهرستان های بیرجند و قاین وجود دارد، افزود: در این مراکز به 178 نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن توسط مراقبان آموزش دیده خدمات ارائه می شود و یارانه هر معلول مبلغ 6 میلیون و 720 هزار ریال است که به صورت ماهیانه به حساب مراکز واریز می شود.وی در خصوص فعالیت توانبخشی و درمان اختلالات دهانی، بلع و تغذیه اظهار کرد: در این راستا در سال گذشته 365 میلیون ریال به استان اختصاص یافت و جهت خدمات دندانپزشکی 90 نفر از توانخواهان تحت حمایت تا سقف هر نفر پنج میلیون ریال هزینه شد.رضازاده در ادامه گفت: طی سه ماه ابتدای سال جاری تعداد 843 نفر از معلولین واجد شرایط تحت حمایت بهزیستی به طور مستمر از خدمات حضوری و غیرحضوری 35 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی، حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی در استان استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴ مرکز حرفه آموزی در خراسان جنوبی فعالیت داشتند، ادامه داد: تعداد 298 نفر معلول از خدمات این مراکز در شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان بهره مند شدند.
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: طی سه ماه ابتدای سال جاری 303 معلول از خدمات مراکز حرفه آموزی در شهرستان های بیرجند، قاینات، سرایان، زیرکوه، فردوس، بشرویه، طبس و درمیان استفاده کردند.
رضازاده با بیان اینکه طی سه ماه ابتدای امسال 382 معلول ضایعه نخاعی از کمک هزینه حق پرستاری بهره مند شدند، افزود: در حال حاضر به ازای هر نفر 6 میلیون و یکصد هزار ریال هزینه حق پرستاری پرداخت می شود.
وی در پایان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقای توانمندی افراد دارای معلولیت و سالمندان در سال 1400 تعداد 41 نفر معلول نابینا، آسیب نخاعی و سالمند تحت پوشش قرار گرفتند و در سال جاری به ازای هر نفر 22 میلیون ریال سرانه اعتبار در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار