کاشت 20 هزار درختچه گل سرخ از چهارراه تختی تا دروازه شیراز

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در قالب برگزاری جشنواره «گل سرخ» در شهر اصفهان ۲۰ هزار درختچه گل رز (گل سرخ) از چهارراه تختی تا دروازه شیراز در خیابان‌های چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در گلدان باکس کاشته شد.
کد خبر: ۹۶۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 14 May 2021

فروغ مرتضایی‌نژاد با اشاره به اینکه گل سرخ یا گل وَرد به زبان عربی از گل‌هایی است که ۱۵۰ گونه و حدود ۲۰ هزار رقم در دنیا دارد، گفت: این گل بومی ایران است و در نواحی مرکزی رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه گل سرخ گل ملی ایران است و در ۱۰ کشور دنیا هم به همین عنوان شناخته شده است، گفت: در کتب قدیمی ما مدام صحبت از گل سرخ بوده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: گل سرخ نباید حتما رنگ قرمز داشته باشد؛ چراکه منظور از گل سرخ همان گل رز است که ما در کشور و دنیا با رنگ‌های مختلف می‌بینیم.

وی با بیان اینکه در ایران هم نسترن‌ها به عنوان پایه‌های اصلی این گل به شمار می‌رود و روی پایه نسترن انواع رز‌های پُرپَر پیوند می‌شود، گفت: بر همین اساس، کاشت این گل تحت عنوان «جشنواره گل سرخ» در عید فطر انجام می‌شود و سعی کردیم رنگ قرمز این گل را در جشنواره قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: در این جشنواره، فقط در یک محور، ۲۰ هزار درختچه گلِ رزِ متمرکز شده قرار دارد تا علاوه بر ایجاد زیبایی و نشاط در شهر، این گونه از گل به شهروندان هم معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار