آغاز واکسیناسیون کرونا از هفته آینده

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: واکسیناسیون کرونا در استان مرکزی از هفته آینده با اولویت کادر بهداشت و درمان بخش‌های مراقبت های ویژه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 08 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اولویت اول واکسیناسیون کرونا در کشور کادر بهداشت و درمان است که کادر بهداشت و درمان بخش مراقبت های ویژه یا آی سی یو که عمدتاً با بیماران مبتلا به کرونا در تماس هستند در اولویت اول است و سپس کادر بهداشت و درمانی که در بخش‌های مختلف اورژانس و غیره فعالیت می‌کنند، اولویت‌های بعدی برای واکسیناسیون هستند.
وی به واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه به کشور اشاره کرد و گفت: هنوز وزارت بهداشت سهمیه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان هر استانی را اعلام نکرده است، اما در حال حاضر ۴۰۰ پزشک و پرستار در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان‌های استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در انجام واکسیناسیون تمامی کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان مد نظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: بیش از دو سوم جمعیت پزشک و پرستار استان مرکزی در بخش ویژه را شهرستان اراک به خود اختصاص داده است.
متولی سلامت استان مرکزی یادآور شد: واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان همچون واکسیناسیون آنفلوانزا کاملاً داوطلبانه و با رضایت فرد صورت می‌گیرد، ضمن اینکه کادر بهداشت و درمان نیازی برای ثبت نام در سامانه‌ای برای واکسیناسیون ندارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان پس از واکسیناسیون هر کادر بهداشت و درمان اطلاعات وی را در سامانه «سیب» ثبت می‌کند.
دکتر جمالیان افزود: در واکسیناسیون کرونا کادر بهداشت و درمان بخش ویژه استان مرکزی هیچ اولویتی بر اساس سن، جنسیت و غیره نیست ضمن اینکه این واکسیناسیون نه تنها برای کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی استان، بلکه برای بیمارستان‌های خصوصی استان صورت می‌گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای توزیع واکسن‌ها ابتدا وزارت بهداشت و درمان آمار کادر بهداشت و درمان هر استانی را با دانشگاه علوم پزشکی آن استان چک و سپس توزیع را در استان انجام می‌دهد و ممکن است این واکسن برای کادرهای اداری و پشتیبانی بهداشت و درمان توزیع نشود، اما برای کادر بهداشت و درمان استان با اولویت کادر آی سی یو از هفته آینده آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار