قرار گرفتن در مسیر توسعه بدور از هیاهو

طی روز گذشته دو خبر با مضمون دیدار رییس مجمع نمایندگان استان با وزیر صمت و نیز مدیرعامل بانک کشاورزی استان مبنی بر راه اندازی و احداث کارخانه جات مرتبط با ظرفیت های منطقه نوید بخش رونق در این حوزه انتخابیه را دارد.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 25 January 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::امروزه یکی از شاخصهای توسعه یافتگی برخورداری از صنعت و وجود کارخانه جات تولیدی و صنایع تبدیلی است.

جاییکه فراورده های خامی بدون واسطه و در کمترین زمان ممکن به کارخانه رسیده و تبدیل به مواد مصرفی شوند ، به گونه ای که در تولید خودکفا و اشتغال پایدار را در پی دارد.

زندگی سنتی بر پایه کشاورزی و دامداری همواره ما را از صنعتی شدن دور کرده و کم توجهی مسئولان نسبت به این مقوله ره آوردی جز فقر، بیکاری، محرومیت و مهاجرت علیرغم برخورداری از منابع سرشار و ظرفیت های بلقوه نداشته است.

بطوریکه رشد صنعت در ایلام لاک پشتی بوده و در بعضی شهرستان ها حتی از کوچکترین کارگاه های تولیدی خبری نیست.

طی روز گذشته دو خبر با مضمون دیدار رییس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت و نیز مدیرعامل بانک کشاورزی استان مبنی بر راه اندازی و احداث کارخانه جات مرتبط با ظرفیت های منطقه نوید بخش رونق در این حوزه انتخابیه را دارد.

رایزنی با وزیر صمت در خصوص رفع مشکل کارخانه "استیل کرد" دره شهر و قرار گرفتن آن در مدار تولید که هم در ایجاد اشتغال و هم با صادرات فراورده های آن در ارز آوری نقش اساسی دارد و نیز استفاده از ظرفیت سازمان توسعه و نوسازی صنایع در خصوص احداث کارخانه جات تولیدی مرتبط با منابع و ظرفیت های منطقه است.

 همچنین پای کار آوردن بانک کشاورزی و سرمایه گذاری در راستای کارخانجات بخش کشاورزی و توسعه مکانیزاسیون این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه را برای ترغیب کشاورزان و رونق تولید فراهم خواهد کرد.

از زمان حضور علیزاده در مجلس شورای،اسلامی با انتقاداتی مبنی بر اینکه کمتر در صحنه حاضر و از تریبون مجلس استفاده نمی کند مواجه بود، لکن با دیدارهای مختلف و رایزنی های متعدد در اندک زمان حضورش در مجلس نشان داده که می شود به دور از هیاهوهای سیاسی پیگیر مسائل بوده و منطقه را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داد.

امید است این روند ادامه داشته و شاهد آمدن صنعت و بلند شدن دود کارخانه و برچیده شدن غبار فقر و بیکاری و محرومیت و نیز عدم مهاجرت و آوارگی جوانان این سامان در دیار غربت بود./م

بیشتر بخوانید :

ایجاد اشتغال و افزایش تولید با استفاده ازسازمان اتکا در دهلرانعلیزاده و فرصت طلائی برای توسعه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان ایلام در مجلس یازدهم

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
بخدا علیزاده اگه ایلامو پایتخت کنه باز لیاقتش دهیاری یکی از روستاهای دره شهره
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار