برگزاری نشست میز اوراسیا در آستارا

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان: نیازسنجی بازار تقاضای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا برای صادرات کالاها باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 17 December 2020

مدیرکل دفتر جذب و حمایبرگزاری نشست میز اوراسیا در آستارات از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان در جلسه بررسی مشکلات صادرکنندگان آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: نیازسنجی بازار تقاضای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا برای افزایش و رونق صادرات کالاها از اهمیت خاصی برخوردار است و صادرکنندگان با توجه به این امر، برای ارزآوری و بهره‌مندی بیشتر از تجارت خارجی تلاش کنند.
یونس رنجکش گفت: آستارا با توجه به برخورداری از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی محور صادرات است و بیش از ۷۰ درصد صادرات استان از مرزهای این شهرستان انجام می شود.برگزاری نشست میز اوراسیا در آستارا
وی افزود: نیاز سنجی ، تدوین نقشه راه، بهره مندی از ظرفیت های موجود، پشتیبانی، تغییر نگاه و رویکرد جدید به تجارت و داشتن دانش روز از اولویت های تجارت خارجی در دنیای معاصر است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: با توجه به معافیت های ایجاد شده برای صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز بازار اوراسیا، باید از این موقعیت استفاده کنیم .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان هم در این جلسه گفت: با توجه به فعال شدن شبکه کانتینری بندر آستارا با بنادر کشورهای همسایه، باید تجارت دریامحور مد نظر قرار گیرد.
هادی تیزهوش تابان افزود: با وجود شبانه روزی شدن گمرک آستارا متاسفانه امکانات، نیروی انسانی و زیرساخت های گمرک این شهرستان ارتقا نیافته است و باید این امر برای رونق صادرات و واردات مورد توجه قرار گیرد.برگزاری نشست میز اوراسیا در آستارا
فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: مراکز قرنطینه نباتی در این شهرستان بعد از تعطیلی موقت، فعالیت خود را آغاز کردند و مسئولان این مراکز با توجه به الزامی بودن بهداشت کالاها دقت نظر بیشتری داشته باشند.
عباس صابر افزود: پایانه بار آستارا ظرفیت توقف کامیون های داخلی و خارجی را ندارد و به زودی زمینی به مساحت ۲ هکتار به پایانه بار اضافه خواهد شد تا زمینه لازم برای توسعه زیرساخت ها و ساخت مجتمع خدماتی رفاهی در پایانه فراهم شود.

کریم رسولی مدیر کل گمرک آستارا هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ میلیون دلار کالا از مرز این شهرستان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده و این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد افزایش یافته است و با توسعه زیرساخت ها پیش بینی می شود روزانه هزار کامیون از مرز آستارا تردد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار