بسته اختصاصی ویژه اقتصادی تابناک یزد:

تکمیل نشدن طرح های مهم یزد طی 10سال گذشته/انعقاد 456 قرادادسرمایه گذاری در شهرک های صنعتی یزد/ رتبه پنجم یزدیها در سرمایه گذاری در بورس/عراق اولین هدف صادراتی یزد

جلسه هماهنگی توزیع اعتبارات عمرانی سال ۹۴ استان یزد باحضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سازمان مدیریت برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 04 September 2015

به گزارش تابناک یزد،معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت نیز در مراسم با تشریح الزامات و تکالیف قانون بودجه ۹۴ تصریح کرد: تصویب الزامات بودجه نظیر: تبصره ۱۹ قانون بودجه، ماده ۷۱ قانون الحاق۲، ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته و موارد مندرج در جدول ۱-۱۰ قانون بودجه در مجلس موجب شده تا دست استان‌ها در نحوه توزیع بودجه عمرانی بسته شود.

محمد رضا نبی گفت: کل بودجه عمرانی ابلاغی به استان یزد ۱۵۴ میلیارد تومان است.
وی با توصیه به دستگاه‌ها برای تجمیع طرح‌های خود گفت: بسیاری از طرح‌های مهم استان ۱۰ تا ۱۵ سال است در دست تکمیل است که این موجب هدررفت سرمایه ملی می‌شود.

معاون سازمان مدیریت گفت: بر اساس قانون، دستگاه اجرایی موظف است نسبت به پیشنهاد و توجیه فنی، اقتصادی و زیست محیطی طرح‌ها اقدام نماید و لازم است این پیشنهادات با اهداف شهرستان و استان همخوانی داشته باشد.


نبی تصریح کرد که باتوجه به کمبود شدید اعتبارات و همچنین تاکید دولت، طرح جدیدی ارائه نشود.
وی با بیان اینکه فضای بودجه یک معادله چند وجهی است، گفت: کار‌شناسان سازمان مدیریت روز‌ها برای تهیه این پیشنهاد وقت صرف کرده‌اند، چندین بار جدول را بازبینی کرده‌اند تا بهترین پیشنهاد ارائه شود.


محمد رضا نبی، هزینه نگهداری تاسیسات زیربنایی و روبنایی استان را ۳۰۰ میلیارد تومان تخمین زد و گفت که اگر درصد قابل توجهی از اعتبارات امسال صرف این مهم نشود، سال‌های آینده به دلیل عدم توجه به نگهداری امکانات موجود، با هزینه‌های چشمگیری روبرو خواهیم شد.

.......................................

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از انعقاد قرارداد 456 سرمایه گذار جدید برای حضور در شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد خبر داد.
سید مسعود عظیمی با گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: طی دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید 456 قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در 29 شهرک و ناحیه صنعتی استان یزد منعقد شده است.
وی افزود: با منعقد شدن این تعداد قرارداد در مجموع 234 هکتار زمین برای احداث واحدهای صنعتی جدید طی این مدت به متقاضیان واگذار شده است.
عظیمی همچنین از تشکیل شرکت های خدماتی جدید در دو سال اخیر خبر داد و افزود: به منظور اجرای اصل 44 قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امرو نگهداری و مدیریت شهرک و ناحیه صنعتی به دست صاحبان صنایع مستقر ، 5 شرکت خدماتی در شهرکهای صنعتی فولاد و ابرکوه و نواحی صنعتی مبارکه، ابرکوه و هرات تشکیل شد.
وی ادامه داد: طی این مدت 293 فقره مجوز احداث ساختمان و 130 فقره گواهی پایان کار ساختمان برای واحدهای صنعتی صادر شده است.
............................................

مدیرکل بورس استان یزدبا اشاره به فعالیت بسیار خوب مردم استان یزد در بورس اظهار داشت: مردم یزد اهل پس انداز و سرمایه گذاری مولد هستند و در حالی که در کشور به طور میانگین پنج درصد مردم در بورس سرمایه گذاری می کنند، در یزد، ۱۰ درصد مردم سهامدار بورس هستند.

علی اکبر جعفری عنوان کرد: یزد به رغم اینکه یک میلیون نفر جمعیت دارد، رتبه پنجم را در سرمایه گذاری در بورس دارد و این نشان از اقتصادی بودن مردم این استان دارد.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته، بر تعداد شرکتهای پذیرفته شده در بورس یزد افزوده شده و سه شرکت بزرگ فولادی وارد بورس شده اند، عنوان کرد: سرمایه های خرد مردم که می توانست در سطح جامعه تورم زا باشند، با سرمایه گذاری در بورس به سمت تولید هدایت شدند.

...............................................

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد با بیان اینکه فقط حدود ۱۵ درصد موتورسیکلت‌ها در استان یزد بیمه هستند و ۸۵ درصد بقیه فاقد پوشش بیمه ای هستند، اظهار داشت: برای مالکین موتورهایی که ساکن یزد هستند، نسبت به تعرفه‌ های جانبی ۱۰ درصد تخفیف قائل شده ایم ضمن اینکه شرایط تقسیط نیز از سوی بیمه گذاران لحاظ شده است.

حسنعلی طالعی با اشاره به خسارت پرداخت شده از سوی بیمه به بیمه شدگان بیان کرد: در چهار ماهه اول امسال نزدیک به ۱۲۹ میلیارد تومان خسارت پرداخت کردیم که نسبت به سال قبل ۱۸ درصد افزایش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های دولتی استان یزد تصریح کرد: در سال‌های ۹۰ و ۹۱، پرداخت خسارت ۱۲۹ میلیارد تومان بوده ولی در سال‌های ۹۲ و ۹۳ نزدیک به ۱۹۲ میلیارد تومان پرداخت کردیم که بخشی از این افزایش به دلیل افزایش نرخ دیه بوده است.

.............................................

مدیرکل گمرک استان یزدبا اشاره به اینکه محصولات استان یزد شامل ۱۰۰ قلم است که به ۴۵ کشور صادر می شود، اظهار داشت: عراق نخستین مقصد صادرات کالاهای استان یزد است و ۷۴ درصد وزن و ۵۸ درصد کل صادرات استان یزد یرا به خود اختصاص داده است.

سید اصغر چاوشی زاده با بیان اینکه امسال ۷۰۲ تن کالا به ارزش ۲۲۴ میلیون دلار از یزد به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، گرجستان و ده‌ها کشور دیگر صادر شده که بیش از نیمی از کالاهای صادراتی استان یزد را کاشی و سرامیک و بخشی از آن را شیشه های ساختمانی تشکیل می دهد.


وی بیان کرد: استان یزد در حالی در بین ۱۲۱ گمرک کشور رتبه یازدهم در صادرات را از آن خود کرده است که بخش قابل توجهی از محصولات گلخانه ای و مواد معدنی این استان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر می شود و تلاشهای انجام شده برای تغییر این روند به نفع استان یزد نیز بی نتیجه بوده است.

چاوشی زاده همچنین با اشاره به وضعیت واردات استان یزد بیان کرد: امسال ۱۵ هزار تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون دلار وارد استان یزد شده که عمده این واردات، ماشین آلات بوده است.

وی با بیان اینکه گاهی کم اظهاری نیز در گمرک مشاهده می شود، افزود: شعار ما احترام، کنترل، سرعت و دقت است و با توجه به این شعار و تحقق آنف امسال بالغ بر یک میلیارد تومان مطالبه نامه کسر دریافتی با جریمه بالغ بر ۴۵۵ میلیون تومان به صاحبان کالا ابلاغ شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار