فاز دوم کارخانه فولاد دزفول بهره برداری شد

کد خبر: ۸۸۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 30 July 2020

فاز دوم کارخانه فولاد روهینا دزفول روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس توسط ریاست جمهوری و با حضور معاون وزیر سازمان صنعت، معدن و تجارت بهره برداری شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور در آیین بهره برداری از فاز دوم فولاد روهینا دزفول گفت: این مجتمع از سال ۹۱ کلنگ زنی و طرح توسعه آن در سال ۹۵ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید.

علیرضا شهیدی افزود: این مجتمع ۴۵۰ هزار تن تولید سالانه میلگرد دارد و محصولاتی چون شمش فولاد، سازه کربن و میلگرد کلاف و شاخه‌ای با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن تولید می‌کند.
وی با بیان اینکه برای این مجتمع ۱۵۰ میلیون دلار معادل سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، اظهارداشت: ماشین آلات این شرکت زیرپوشش شرکت دانیلی ایتالیا از پیشرفته ترین شرکت‌های دنیا می‌باشند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمین این کارخانه ۳۶۱ هزار و ۸۶۱ مترمربع و آب مصرفی این مجتمع ۸۰۰ هزار متر مکعب در سال است.
وی افزود: میزان اشتغال این مجتمع در فاز ۲، ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۲ هزار نفر به صورت غیرمستقیم است.
شهیدی اظهارداشت: در حال حاضر ۱۴۲ واحد تولید میلگرد فولاد در کشور وجود دارد که با افتتاح این مجتمع، تولید میلگرد به ۲۱.۷ میلیون تن در کشور می‌رسد.
وی افزود: ۸۴ واحد تولید شمش در کشور وجود دارد که با افتتاح فاز دوم فولاد دزفول، تولید شمش کشور به ۳۸ میلیون تن می‌رسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: امیدواریم تا پایان سال ۹۹، تولید شمش فولاد در کشور به ۷.۶ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری به ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات کشور گفت: این سازمان ۹۵۰ کیلومتر از کشور را مورد اکتشاف قرار داده که منجر به اکتشافات زیادی شده است.
علی جابریان محمود سرمایه گذار مجتمع فولاد روهینا دزفول نیز گفت: این کارخانه یکی از کارخانجات پیشرفته کشور است که امیدواریم همکاری لازم برای راه اندازی فاز سوم آن صورت گیرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول نیز اظهارداشت: مجتمع فولاد روهینا جنوب با تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن محصولات طویل و مفتول فولادی در شهرستان دزفول به بهره‌برداری رسیده است.

مهراب عبدالهی با بیان اینکه عملیات نورد میلگرد، ریخته‌گری و نورد پیوسته در این کارخانه انجام می‌شود، افزود: شمش خروجی از ریخته گری بدون برش و کوره میانی وارد بخش نورد شده و به میلگرد تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این تغذیه گرم و پیوسته در همه مراحل موجب صرفه جویی حداقل ۳۰ درصدی  انرژی مصرفی کارخانجات می‌شود، گفت: در این مجتمع تولیدی هیچ گونه پساب تصفیه نشده، چه انسانی و چه صنعتی دفع نمی‌شود و پساب تصفیه شده برای درختکاری استفاده خواهد شد. 
آیین بهره برداری از فاز دوم کارخانه فولاد روهینا جنوب دزفول با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خوزستان، امام جمعه و فرماندار دزفول برگزار شد. 

بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه فولاد دزفول پایان‌بخش این آیین بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار