رهایی زندانی محکوم به قصاص از پای چوبه دار پس از ۱۱ سال حبس

یک زندانی ندامتگاه سپیدار اهواز ، پس از ۱۱سال حبس، باتلاش وپیگیری مدیریت زندان ومددکاران ومرجع قضائی،ازقصاص پای چوبه دار رهائی یافت.
کد خبر: ۸۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱ 26 April 2020

محمد کمال زاده دادیار اجرای احکام دادگستری اهواز  با اعلام خبر فوق گفت:  در نشستی که با حضور عباسی اصل مدیر زندان سپیدار و شیخی نماینده دادستان با ولی دم داشتیم موفق به کسب رضایت ولی دم مددجوی محکوم به قصاص شدیم.

وی افزود : فرهنگ ایثار و گذشت و رأفت اسلامی یکی از بارز‌ترین شاخص‌های موجود در جامعه اسلامی است و آزادی این مددجو موید این حقیقت انکار ناپذیر می باشد که در مردم کشور ما، انسانیت، اخلاق و نوع دوستی حتی در مواجهه با یک قاتل نادم  از جرم هم  نمود داشته و یک ارزش محسوب میشود.

کمال زاده خاطر نشان ساخت: گرچه قصاص حق اولیای دم است اما گذشت از حق دینی ، معامله با خداست و قطعا این فرهنگ گذشت، از ارزشمندترین ابعاد ارزشی و رفتاری جامعه اسلامی ماست.

محمود عباسی اصل مدیر زندان سپیدار اهواز نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول گفت: مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می شود.

وی در توضیحاتی پیرامون محکوم علیه (محمد م) که از سال ۸۸ به جرم قتل در زندان به سر می برد افزود: با تلاش های صورت گرفته توسط کمال زاده رئیس اجرای احکام قصاص استان خوزستان و شیخی نماینده دادستان توانستیم رضایت خانواده های مقتول را در آخرین لحظات اجرای حکم بدست بیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار