تمهيدات منطقه شمال شرق برای مبارزه با کرونا

رییس روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق از آموزش همکاران بوسیله تبلیغات محیطی و ارسال پیامک‌های بهداشتی از یک سو و عملیات ضدعفونی، توزیع محلول ضدعفونی بین همکاران و... از سوی دیگر، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۳۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ 18 March 2020

Image result for شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران -منطقه شمال شهر لگو

به گزارش تابناک سمنان: سیدوحید سیدموسوی افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت و بهداشت همکاران و خانواده‌های آنها، از همان روزهای اول، اقدامات و آموزش‌های پیشگیرانه و موثری را انجام داده و همچنان در حال رصد شرایط و ایجاد محیطی امن برای همکارانمان هستیم.

وی ادامه داد: طبق مصوبه شورای اقامه نماز وزارت نفت در کلیه مراکز و تاسیسات تابعه این منطقه، اقامه نماز جماعت لغو گردیده و همکارانی که قصد ادای فریضه الهی نماز در سر وقت دارند، از مهر  و جانماز شخصی خود استفاده می‌کنند.

سیدموسوی تصریح کرد: مطابق دستور ستاد شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران دوره‌های آموزشی و جلسات غیر ضروری در این منطقه نیز لغو گردیده و با همت و تلاش واحد اچ.اس.ای توزیع ماسک، دستکش یکبار مصرف و محلول ضدعفونی بین همکاران را با جدیت دنبال نموده تا همچنان شرایط ایمنی منطقه را حفظ کنیم.

وی به چاپ و نصب اطلاعیه‌های بهداشتی راه‌های مقابله با کرونا در محیط‌های پرتردد همکاران و تبلوهای اعلانات منطقه اشاره کرد و گفت: تا کنون بیش از 5هزار پیام کوتاه بهداشتی نیز برای 600نفر از همکاران ارسال نموده‌ایم.

رییس واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست منطقه شمال‌شرق نیز در همین رابطه گفت: با شناسایی و اولویت بندی اماکن در معرض آلودگی منطقه، ضدعفونی و گندزدایی کل منطقه بصورت روزانه را آغاز و همچنان بر اساس فراخور نیاز ادامه خواهیم داد.

علی عرب‌یارمحمدی اظهار داشت: با مساعدت مدیر منطقه و همکاران واحدهای مختلف، ضدعفونی کردن و گندزدایی منازل سازمانی الف و ب مرکز منطقه، درمانگاه مرکز منطقه، مهمانسراها و مامورسراهای شاهرود، سبزوار، نیشابور و مشهد مقدس، سالن‌های ورزشی و ساختمان اداری مرکز منطقه، حراست، رستوران، انبار، ترابری، مخابرات و... در دستور کار ما قرار گرفته و به طور کامل ضدعفونی شده است.

وی ادامه داد: همکاران ما با حفظ ملاحظات بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش، اقدام به ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان‌های عمومی منطقه نیز کرده‌اند و تا زمان ریشه‌کنی این ویروس طرح ضدعفونی به صورت مداوم انجام خواهد شد.

رئیس واحد اچ.اس.ای منطقه شمال‌شرق در پایان گفت: نظارت بیشتر بر فرآیند ضدعفونی و گندزدایی خودروهای سبک و سنگین، اتاق‌های اداری و اتاق‌های کنترل و سرو چای با استفاده از لیوان یک بار مصرف و قندهای بسته بندی شده تک نفری در بین کارکنان از دیگر برنامه‌های در حال انجام است.

عرب‌یارمحمدی تاکید کرد: آموزش‌های مرتبط با ویروس کرونا و نحوه مقابله با آن بصورت پیوسته و در تمامی شرایط، برای بسیاری از کارکنان منطقه در حال انجام است، به عنوان نمونه در راستای اقدامات پیشگیرانه و کاهش امکان در معرض قرار گرفتن همکاران، به پرسنل رستوران و شرایط امکان رزرو غذا، آموزش‌های لازم داده شده است.

شایان ذکر است: مطابق اعلامیه وزارت بهداشت، دو استان سمنان و خراسان رضوی (که بخشی از محدوده استحفاظی منطقه شمال‌شرق است) از استان‌های بحرانی درگیر با کروناست و سرعت انتشار کرونا در این استان‌ها برای مسئولان وزارت بهداشت نگران کننده اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار