قزوین،جزوهفت استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از باسوادی ۹۸ درصد جمعیت استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ 08 February 2020

باسوادی ۹۸ درصد مردم استان

به گزارش تابناک قزوین،رحمانی در آئین گرامیداشت سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی خاطرنشان کرد: در استان قزوین به میزان باسوادی ۹۸ درصدی رسیده ایم که این اقدام بسیار ارزشمند است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، از مظلوم واقع شدن نهضت سواد آموزی گلایه کرد و در عین حال گفت که با بررسی دقیق‌تر باید ببینیم در گذشته در چه مکانی بودیم و امروز در کجا هستیم.
رحمانی، ابهت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مرهون جانفشانی شهدا و دستاورد خون شهیدان انقلاب اسلامی و مدافعان حرم دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم خدمتگزاران صادقی برای مردم باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، قزوین را جزو هفت استان برتر کشور در زمینه سوادآموزی عنوان کرد و گفت: کسب این رتبه به همت آموزگاران نهضت سوادآموزی کسب شده است و به عملکرد شما افتخار می‌کنیم.
وی افزود: در بخش مردان، از ۵۴ درصد باسوادی در اوایل انقلاب، امروز به مرز ۹۴ درصد رسیده ایم.
رحمانی با اشاره به افزایش میزان سواد در بین زنان استان قزوین گفت: در بخش زنان، پیش از انقلاب ۲۸ درصد باسواد داشتیم، اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، ۸۷ درصد زنان باسواد هستند.
وی افزود: امروزه در روستا‌ها ۸۱ درصد و در مناطق شهری ۹۲ درصد به مدارس و مکان‌های آموزشی دسترسی داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه در کل استان قزوین، هیچ کودک لازم التعلیمی از تحصیل باز نمانده است، تصریح کرد: امروز در استان بیش از ۲۰۰ مدرسه با جمعیت زیر ۱۰ نفر در هر کلاس فعالیت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار