رئیس مرکز بهداشت استان خبر داد:

اجرای بسیج ملی تغذیه سالم در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آغاز بسیج ملی تغذیه سالم در خوزستان همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ 20 January 2020

دکتر مهدی حسینی‌زاده اظهار کرد: تغذیه نامناسب و مصرف زیاد قند، نمک و چربی از مهمترین عوامل خطر در ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر، چاقی و اضافه وزن، بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و برخی از انواع سرطان‌ها است که در این زمینه، اصلاح الگوی غذایی و انتخاب جایگزین‌های غذایی سالم و مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: شرط اصلی سلامتی، پیروی از الگوی غذایی سالم است و مراقبت از سلامتی در اصل یک مسئولیت فردی محسوب می‌شود. یکی از ارکان اصلی خودمراقبتی، توجه به تغذیه و الگوی مصرف غذایی توسط خود فرد است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خودمراقبتی تغذیه‌ای این است که هر فرد با مفهوم تعادل، تنوع و تناسب در برنامه غذایی روزانه آشنا باشد و با روش‌های جایگزین مواد غذایی و استفاده از منابع غذایی موجود و در دسترس بتواند نیازهای تغذیه‌ای خود را برطرف سازد.

حسینی‌زاده ادامه داد: با توجه به الگوی غذایی نامناسب و به تبع آن آمار بالای اضافه وزن و چاقی در بین مردم، خوزستان در میان استان‌های ناامن غذایی قرار دارد که این امر ضرورت اجرای بسیج ملی تغذیه سالم و ارتقای آگاهی افراد در خصوص جایگزین‌های مناسب را دو چندان می‌کند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در طول سال، کارشناسان تغذیه در راستای ارتقای دانش، نگرش و عملکرد عموم مردم در زمینه تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند اما به دلیل اهمیت آموزش تغذیه صحیح و نقش آن در بهبود شیوه زندگی، از ۱۴ تا ۳۰ دی‌ماه امسال، بسیج ملی آموزش تغذیه سالم در سراسر کشور با هدف افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد عموم مردم، دست‌اندرکاران و ذی‌نفعان بخش سلامت و سیاست‌گزاران در خصوص تغذیه سالم و جایگزین‌های مواد غذایی در حال برگزاری است.

حسینی‌زاده گفت: امسال این بسیج با شعار "ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین‌های غذایی سالم" برگزار می‌شود. در این ایام و از طریق رسانه‌ها، راهکارهای بهبود تغذیه را به جامعه آموزش خواهیم داد. از شهروندان دعوت می‌شود با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشت و خانه‌های بهداشت جهت دریافت خدمات بهداشتی و ارتقای آگاهی و سلامت خود و خانواده خود گام بردارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار