دانشجویان خارجی شهریه می پردازند/ خیرین در احداث خوابگاههای دانشجویی ورود پیدا کنند

رییس دانشگاه ابن سینای همدان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر دانشجو در دانشگاه بوعلی مشغول تحصیل هستند که سالانه ۳ هزار نفر ورودی جدید به این مجموعه افزوده می‌شود و ۸۰۰ نفر دانشجوی دکترا، ۲۲۰۰ نفر ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۷۶۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 17 July 2019

رییس دانشگاه ابن سینای همدان گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر دانشجو در دانشگاه بوعلی مشغول تحصیل هستند که سالانه ۳ هزار نفر ورودی جدید به این مجموعه افزوده می‌شود.

به گزارش تابناک همدان، یعقوب محمدی فر در جمع خبرنگاران، افزود: در دانشگاه ابن سینا ۸۰۰ نفر دانشجوی دکترا، ۲۲۰۰ نفر ارشد و مابقی در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در بالندگی جامعه و قوی‌تر کردن مسئولیت آن در جامعه بسیار حائز اهمیت است اظهار کرد: تمام ارکان جامعه و بخصوص دانشگاه‌ها باید با رسانه در تعامل باشند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه جذب دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی بیشتر از کشور‌های همسایه است، گفت: ظرفیت جذب دانشجویان خارجی امروز از صفر درصد به ۲۰۰ دانشجو رسیده که بیشتر به صورت بورسیه و شهریه‌پرداز است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته رشته ایرانشناسی به دانشگاه بوعلی سینا افزوده شد، ادامه داد: رشته جدید برای سالتحصیلی جدید نخواهیم داشت، اما برای رشته‌های ارتباطات، حقوق بین الملل، روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفه، هنر و سرمایه گذاری مجوز‌های لازم را گرفته ایم.

محمدی فر ادامه داد: متأسفانه در جامعه ما تخصص و مهارت در مرحله ثانویه قرار گرفته که پایه این مشکل در آموزش و پرورش است چرا که آن‌ها دانش آموزان را بدون مهارت به جامعه تحویل می‌دهند.

وی درباره جایگاه دانشگاه بوعلی در بین سایر دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: در رنکینگ بین المللی این دانشگاه هزار و هشتصد و بیست و پنجمین دانشگاه در دنیا، پانصد و شصت و یکمین در آسیا و بیست و سومین دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور و در بین دانشگاه‌های جامع هشتمین دانشگاه است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در خصوص ایجاد و تاسیس دانشگاه D۸ گفت: تاسیس این دانشگاه به دلیل نداشتن زیرساخت کار دشواری است، اما تاکنون اساسنامه آن به تصویب رسیده و وزارت علوم نیز همکاری لازم را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل این است که هنوز دانشگاه D۸ تاسیس نشده، اما ردیف بودجه مستقیم از مجلس شورای اسلامی گرفته شده است.

دبیرکل اجرایی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی کشور نیز گفت: هدف اصلی از ما برگزاری این المپیاد عمومی کردن این ورزش در بین جوانان و دانشجویان است.

دکتر مهرداد عنبریان با بیان اینکه هرچه در مسئولیت پذیری دانشجویان را پرورش دهیم مدیران توانمندی را به جامعه تحویل خواهیم داد، اظهار کرد: در ۹ رشته والیبال ۴ نفره، بسکتبال ۳ نفره، آمادگی جسمانی، فریزبی، طناب زنی، فوتبال گل کوچک، هفت سنگ مهارتی، پرتاب دارت و هندپلو پذیرای دانشجویان خواهیم بود.

وی با تأکید بر اینکه برآورد حضور هزار و ۵۰۰ ورزشکار از ۱۳۳ دانشگاه از ۳۱ استان کشور را داریم که ثبت نام دانشجویان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: از استان همدان ۵ تیم و ۳۰ نفر از دانشگاه‌های بوعلی، پیام نور، صنعتی و ... از سوم تا هشتم مردادماه در این المپیاد حضور خواهند شد.

 دبیرکل اجرایی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان با بیان اینکه مسابقات اجتماعی ۵ روز و مسابقات انفرادی ۳ روز طول خواهد کشید، یادآور شد: مراسم افتتاحیه مسابقات ۴ مرداد ساعت ۱۷ تا ۲۰ در سالن امام علی (ع) با حضور وزیر علوم برگزار خواهد شد.

معاون امور دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز گفت: حداکثر ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه ۴۱۰۰ نفر است که حدود ۲۵۰۰ نفر ویژه دختران و ۱۶۰۰ نفر ویژه پسران است.

دکتر اسدالله نقدی با بیان اینکه تأکید و اقبال خانواده‌ها به اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه زیادی است و ما مجبور به تأمین امکانات خوابگاهی هستیم، ادامه داد: ۱۸ بلوک خوابگاهی در همدان داریم که ۱۰ بلوک دخترانه و ۸ بلوک پسرانه است.

وی با بیان اینکه ۱۵۵۴ دانشجو خوابگاه‌های ترم جدید را رزرو کردند، تأکید کرد: خیرین در شهر همدان در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر به ساخت خوابگپاه ورود پیدا کردند و با وجود اینکه بیشتر دانشجویان از قشر ضعیف و متوسط هستند، ضرورت ورود خیرین بیش از پیش احساس می‌شود.

نقدی تصریح کرد: ۵۸ انجمن علمی در دانشگاه بوعلی داریم که بیش از ۴۵ مورد آن فعال است که انجمن کارآفرینی نیز در بین آن‌ها وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار