امسال صادرات استان یزد رشد 14 درصدی داشت

مدیرکل گمرک یزد گفت : در چهار ماه سالجاری صادرات این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 14درصد و از نظر ارزش پنج درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۷۶۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 13 August 2015
به گزارش تابناک یزد،سید اصغر چاوشی زاده افزود : در چهار ماهه نخست سال جاری 24 میلیون و 993 هزار و 740 تن کالا به ارزش 10 میلیارد و 804 میلیون و 219 هزار و 446 دلار از گمرکات مختلف به خارج از کشور صادر شده که سهم استان از این میزان از حیث وزن 2.19 و از نظر ارزش 1.62 درصد است.
وی با اشاره به رشد صادرات استان در این مدت اظهار کرد : در این مدت 548 هزار و 17 تن کالا به ارزش 175 میلیون و 545 هزار و 514 دلار از گمرک یزد به خارج از کشور صادر شده است .
مدیرکل گمرک یزد همچنین تعداد اظهار نامه های صادراتی استان در این مدت را هشت هزار و 985 فقره عنوان کرد و ادامه داد : تعداد اظهارنامه های صادراتی در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد رشد نشان می دهد.
چاوشی زاده همچنین قیمت هر کیلو کالای صادراتی گمرک استان یزد در چهار ماهه نخست سالجاری را 32 سنت ذکر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8 درصد کاهش دارد.
این مسوول تنوع کالاهای صادراتی استان یزد در این مدت را 100 قلم عنوان کرد که به 45 کشور مختلف جهان صادر شده است.
وی تعداد ردیف تعرفه صادراتی این گمرک را 122 تعرفه عنوان و تصریح کرد: کاشی و سرامیک، شیشه ساختمانی، هیدروکربن، میلگرد، نایلون، پسته و مغز پسته، سیم و کابل، سنگ مصنوعی، اکسید مولیبدن، طناب و نخ پلاستیکی به ترتیب عمده ترین کالاهای صادراتی گمرک استان است.
به گفته مدیرکل گمرک استان یزد، عراق، افغانستان، پاکستان، هلند، امارات متحده عربی، هند، گرجستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، روسیه، اتریش، آلمان و عمان به ترتیب مقصد اصلی کالاهای صادراتی این گمرک بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار