معاون استاندار خراسان رضوی:

توسعه حریم رضوی مهم‌ترین هدف دهه کرامت

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی گفت: دهه کرامت یک استراتژی کلان دارد و آن هم توسعه حریم رضوی است که در این استراتژی، هم توسعه فیزیکی و هم توسعه معنوی مد نظر است.
کد خبر: ۷۰۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹ 02 August 2015
محمدحسن واحدی در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت اظهار کرد: توسعه معنوی حریم رضوی بیش از توسعه فیزیکی مد نظر است و اجرای جشن‌های دهه کرامت می‌تواند سبب تأثیرگذاری حریم رضوی در سراسر دنیا باشد.

وی با بیان اینکه حدود 400 هزار برنامه در کشور و سایر نقاط دنیا در قالب برنامه دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: در استان نیز، حدود 30 هزار برنامه تدوین شده و ضرورت دارد تمام این برنامه‌ها عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ما در حوزه فرهنگ و زیارت یک ستاد نظارت با همکاری بنیاد امام رضا، شهرداری و فرمانداری مشهد و همچنین آستان قدس رضوی تشکیل داده و بر محتوا و اجرای برنامه‌ها نظارت خواهیم کرد.

این مسئول بر ضرورت اجرای برنامه‌های دهه کرامت مطابق با روزشمار تعیین شده تأکید کرد و افزود: از صدا و سیمای استان می‌خواهیم با هماهنگی لازم، پوشش مناسبی را در حوزه برنامه‌های دهه کرامت در شبکه‌های داخلی و خارجی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ما در جلسات متعددی، آسیب‌های سال‌های گذشته برنامه‌های دهه کرامت را احصا کرده و تلاش می‌کنیم تا این ضعف‌ها، به نقاط قوت تبدیل شود تا بتوانیم حق مطلب را ادا کنیم.

در این جلسه همچنین معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به تدوین برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: امسال در حدود 38 برنامه در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

سید خلیل منبتی ادامه داد: توزیع 500 هزار بسته متبرک بین زائران، ارسال بسته متبرک به نقاط مختلف سراسر کشور، بازدید از مرکز جانبازان اعصاب و روان، تعویض گنبد پرچم و برگزاری مراسم حلقه‌های معرفت و دین و نشاط از جمله مهم‌ترین برنامه‌های دهه کرامت توسط آستان قدس رضوی است.

وی افزود: در کنار تمام این برنامه‌ها، آزادی زندانیان مالی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که آستان قدس رضوی در طول دهه کرامت اجرا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار