برگزاری نشست مشترک مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان هرمزگان

به منظور هماهنگی دراجرای ماده 16 قانون حمایت از خانواده نشست مشترک مراکز مشاوره خانواده قوه‌قضائیه در استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۰۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 14 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، جلسه مراکز مشاوره خانواده قوه قضائیه در استان هرمزگان به ریاست احمدی‌منش معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و با حضور فرزاد سالاری رئیس شعبه اول دادگاه خانواده بندرعباس با مشارکت تمامی اعضای مراکز مشاوره در فرآیند طلاق برگزار گردید.

این جلسه با هدف تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی در وقوع طلاق و اهتمام در ایجاد صلح و سازش فیمابین براساس ماده 16 قانون حمایت از خانواده و اجرای یکنواخت و هماهنگ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از خانواده ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه برگزار شد.

احمدی منش در ابتدای این جلسه بیان نمود: آمار طلاق هر سال نسبت به سال پیش از آن درحال افزایش است و به همان نسبت طلاقهای توافقی که آسانترین و بدون دردسرترین نوع طلاق نیز محسوب می‌شود رو به فزونی است.

وی ادامه داد: استان هرمزگان نیز به شدت در این خصوص در معرض آسیب قرار دارد و به ازای هر پنج ازدواج در این استان یک مورد واقعه طلاق رخ می‌دهد.

این مقام قضایی با بیان فلسفه تشکیل مراکز مشاوره گفت: از جمله اهداف مهم تفاهم با مراکز مشاوره طلاق ، ایجاد صلح و سازش میان زوجین متقاضی طلاق و بازگرداندن آنها به زندگی مشترک تا حد امکان بوده است.

وی وظیفه دیگر این مراکز را ارائه خدمات مددکاری به آسیب دیدگان پدیده طلاق عنوان کرد و گفت: ضرورت دارد دستگاه‌های ذی مدخل، ارائه خدمات مددکاری را صرفاً معطوف به مشاوره حین طلاق به زوجین ننموده ؛ بلکه این خدمات را در صورت سازش و یا طلاق بین ایشان به منظور کاهش آسیبهای بعدی و نیز تداوم سازش بین زوجین ارائه نمایند.

در ادامه این جلسه با حضور رییس محاکم خانواده شهرستان بندرعباس به پرسش و پاسخ در خصوص مسائل مرتبط با مراکز مشاوره طلاق و نیز بررسی و آسیب شناسی این پدیده اجتماعی از منظر حقوقی پرداخته شد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار