نخستین رویداد ملی کارآفرینی تغذیه سالم در شهرکرد آغاز شد

تابناک چهارمحال وبختیاری- نخستین رویداد ملی کارآفرینی تغذیه سالم با حضور استادان و دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی منطقه 7 کشور روز چهارشنبه در شهرکرد آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۶۸۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 28 November 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- شناسایی ایده ها و طرح های برتر در حوزه تغذیه سالم، حمایت از ایده های برتر از لحاظ مادی و معنوی در راستای تولید و اشتغال، افزایش سطح آگاهی صاحبان ایده با استفاده از برگزاری دوره های تخصصی کوتاه مدت و آشنایی با اصول راه اندای کسب و کار از مهمترین اهداف برگزاری این رویداد آموزشی- تجربی است.
در پایان این همایش سه روزه ، تیم های برگزیده اعلام و ایده های آنها مورد حمایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.
معاون دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین آغاز به کار این رویداد در سالن اجتماعات ابن سینای شهرکرد اظهار داشت: در حالی که در کشور شاهد رشد مقالات و تحقیقات علمی هستیم ، اما در تبدیل این علم به اقتصاد دانش بنیان به نحو شایسته عمل نشده است و در رقابت با کشورهای دنیا عملکرد خوبی نداشته ایم.
علی علیزاده، اقتصاد دانش بنیان را از ضرورت های رشد و توسعه هر کشور دانست و گفت: در همین راستا برگزاری استارت آپ ها و رویدادهای علمی و ایده شوها می توان زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان را در کشور فراهم کرد.
وی ، با اشاره به فعالیت 3 هزار و 700 شرکت دانش بنیان در کشور تصریح کرد: از این تعداد ، یک هزار و 81 شرکت در حوزه سلامت فعالند و بیشترین تعداد شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص داده اند.
معاون دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت برای 12 هزار و 600 نفر اشتغال آفرینی کرده است.
علیزاده ، با اشاره به بسته های حمایتی ویژه شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت خاطر نشان کرد: حوزه سلامت از جذاب ترین حوزه ها برای راه اندازی کسب و کار است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این رویداد با اشاره به نقش تغذیه در سلامت مردم، گفت : توجه به تغذیه سالم از ضرورت های زندگی افراد است و باید در این خصوص شرکت های دانش بنیان ورود پیدا کنند.
ارسلان خالدی فر تصریح کرد: شرکت های دانش بنیان محصول محور می توانند محصولاتی تولید کنند تا افراد جامعه را از برکات و ثمرات تولیدات خود بهره مند کنند.
استارتاپ ویکند رویدادی آموزشی- تجربی است که در طی 54 ساعت در یک آخر هفته تشکیل می شود و گروهی از مدیران، توسعه دهندگان، علاقمندان به راه اندازی شرکت نوپا و صاحبان ایده دور هم جمع می شوند تا یک شرکت نوپای جدید راه اندازی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار