به گزارش
تابناک یزد"سیداصغر چاوشی زاده" در اين رابطه اظهار كرد: در زمان ترخيص كالاها برگهاي تحت عنوان دستور ترخیص در گمرك صادر ميشود و سازمانهايي كه نياز به اطلاعات گمركي كالاهاي وارداتي دارند، ميتوانند به صورت الكترونيكي با مراجعه به سامانه جامع امور گمركي، اطلاعات مورد نياز را اخذ كنند.
وی ادامه داد: با اکترونیکی شدن پروانه سبز گمركي علاوه بر افزايش سرعت كار، از جعل و دستكاري اسناد مثبته گمركي جلوگيري خواهد شد.
مدیر کل گمرک استان افزود: اين اقدام با عنايت به اجراي پنجره واحد تجارت فرامرزي از طريق سامانه جامع گمركي توسط گمرك جمهوري اسلامي ايران كه موضوع بند(ج) ماده ( 38) قانون رفع موانع توليد رقابتپذير و ارتقاي نظام مالي كشور بوده، صورت ميگيرد.
چاوشیزاده تصریح کرد: از این پس مشاهده اطلاعات پروانه و استعلام آن صرفاً به صورت الكترونيكي و از طريق اينترنت يا پيامك صورت خواهد پذيرفت.