ظریف متن برجام را به مجلس تقدیم کرد

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تقدیم متن برجام به مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد ایران با کشورهای به ظاهر قدرتمند مذاکره می کند اما باج نمی دهد.
کد خبر: ۶۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵ 21 July 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان متن برجام را تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 30 تیر) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور 202 نفر از نمایندگان، راس ساعت 8 و 13 دقیقه آغاز شد و علی لاریجانی در آغاز نشست گفت: امروز خدمت آقایان ظریف و صالحی و تیم مذاکره کننده هسته ای هستیم و بر اساس برنامه ریزی قبلی قرار است که ظریف و صالحی گزارشی از تلاش های خودشان ارائه کرده و اسناد مربوطه برجام را به مجلس تقدیم کنند البته در نشست امروز فرصت کافی در اختیار آنها قرار گرفته می شود تا مطالب را بیان کنند.

پس از استقبال از مقامات وزارت خارجه، ظریف بعد از ارائه توضیحاتی درباره برنامه جامع اقدام مشترک به نمایندگان مجلس متن برجام را تقدیم دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.



وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه ایران با 6 کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مذاکره می کند اما باج نمی دهد گفت: در مذاکرات اخیر هسته ای طرح صهیونیستی امنیتی سازی ایران فرو پاشید.

محمدجواد ظریف در نشست علنی امروز (سه شنبه 30 تیر) مجلس شورای اسلامی در توضیح مذاکرات اخیر هسته ای میان ایران و 1+5 گفت: با سلام و درود خدمت ملت مقاوم و هوشیار ایران و نمایندگان بزرگوار این مردم و با سلام و درود به روان پاک بنیانگذار انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و به ویژه شهدای گرانقدر هسته ای، ایثارگران و خانواده های معظم این بزرگواران و با تبریک عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم و پیش از همه با تشکر و سپاس از همه دعاهایی که در ماه مبارک رمضان و در هر روز و هر ماه این دو سال مذاکره برای خدمت گزاران خود فرموده اید.

وزیر امور خارجه ادامه داد: یک هفته پیش در چنین روزی توافقی تاریخی میان ایران و 6 کشور به ظاهر قدرتمند دنیا به سرانجام رسید توافقی که موجب توجه گسترده دنیا قرار گرفت طرح صهیونیستی، امنیتی سازی ایران فرو پاشید و جهانیان از این توافق به عنوان پیروزی عقلانیت و منطق بر جنگ طلبی استقبال کرده و آن را نقطه عطفی در تاریخ روابط بین الملل در دهه های گذشته برشمردند. به اعتراف دوست و دشمن آنچه در این میان به اثبات رسید عزت، خودباوری، اقتدار و سربلندی توأم با حکمت مردم ایران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: در این مذاکرات طولانی و نفس گیر با توکل به خدا و پشتوانه مردم بر همگان ثابت شد که جمهوری اسلامی ایران با 6 کشور به ظاهر قدرتمند دنیا مذاکره می کند اما باج نمی دهد.

وزیر امورخارجه تأکید کرد : در مذاکرات اخیر هسته‌ای ثابت شد جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط تحریم و فشار حاضر است سال ها مقاومت و دو سال مذاکره را ادامه دهد ولی در برابر فشار مقاومت نماید و از خواسته ها و خطوط قرمز اصلی خود عدول نکند و بالاخره یک بار دیگر بر آمریکا ثابت گردید که به تعبیر مقام معظم رهبری باید تسلیم ایران را مگر به خواب ببیند. فرزندان شما ملت بزرگوار ایران در این مذاکرات برای 6 کشور به ظاهر قدرتمند دنیا و نماینده عالی اتحادیه اروپا عنوان نمودند که هیچ کس هرگز نباید ایرانی را تهدید کند.

ظریف افزود: البته روشن نمودند که غنی سازی ما و تحقیق و توسعه مرتبط با آن و اصولا هیچ یک از تأسیسات هسته ای هیچگاه تعطیل نخواهد شد و همچنین روشن نمودند به صراحت که برنامه موشکی ایران به هیچ کس صرف نظر از قدرت ادعایی اش ارتباطی ندارد و البته روشن نمودند که اگر کسی در منطقه باید پاسخگو باشد این آمریکا و غرب است که در فلسطین و یمن و سوریه با سلاح هایش مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشاند.

گفتنی است هنگام تقدیم متن توافق جامع توسط دکتر ظریف به هیات رییسه مجلس برخی از نمایندگان، احسنت می گفتند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار