معدوم‌سازی بیش از ۳۲ تن فرآورده خام دامی در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در ۳ ماهه نخست سال جاری بیش از ۳۲ تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در استان ضبط و معدوم‌سازی شد.
کد خبر: ۶۳۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 21 July 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، حسینعلی سلطانی گفت: در سه ماهه نخست سال‌جاری 32 تن و 190 کیلوگرم انواع فرآوده خام دامی در استان کشف و با هماهنگی مقامات قضایی حکم معدوم‌سازی آن‌ها صادر شد.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری افزود: از مجموع مقادیر معدوم شده حدود 11 تن و 289 کیلوگرم آن مربوط به انواع گوشت دام سنگین، دام سبک، طیور، سایر ماکیان و آبزیان و 20 تن و 901 کیلوگرم دیگر نیز آلایش‌های غیربهداشتی دامی بوده است.
وی اضافه کرد: بیشترین میزان معدوم‌سازی در این سه ماهه مربوط به شهرستان لردگان با حدود 17 تن بوده است.
سلطانی، با اشاره به وجود 9 کشتارگاه دام در استان، ادامه داد: از این مجموع یک کشتارگاه صنعتی در منطقه جونقان و 8 کشتارگاه سنتی دیگر در شهرستان‌های بن، بروجن، لردگان و شهرکرد فعال هستند.
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در سطح استان سه کشتارگاه طیور فعال است که بازرسان دامپزشکی بر آن‌ها نظارت می‌کنند.
وی از مردم خواست؛ فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی، هرگونه تخلف را به شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها یا از طریق شماره 1512 اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار