برخورد قاطع با احتکارکنندگان مایحتاج مردم در قم

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم از برخورد قاطع با اصناف احتکارکننده مایحتاج اساسی مردم در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۲۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱ 26 June 2018

به گزارش تابناک قم،سید ابراهیم صحفی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی اظهار داشت: افزایش قیمت ارز به‌تبع بر خیلی از محصولات تأثیر مستقیم و بر خیلی از آن‌ها نیز غیرمستقیم تأثیرگذار است‌.

وی با تأکید بر عدم وجود مشکل برای عرضه کالاهای تولید داخل در بازار ابراز کرد: کالاهایی که در کشور تولید می‌شوند اصناف با قید عرضه توسط کارخانجات هیچ مشکلی برای عرضه ندارند ولی در برخی موارد شاهدیم که کارخانجات کالا عرضه نمی‌کنند و مردم تصور می‌کنند اصناف در حال احتکار کالا هستند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی استان قم خاطرنشان کرد: در زمانی که اکثر کارخانجات تولید روغن دولتی و بیش از 90 درصد تولید شکر نیز در کارخانجات دولتی صورت می‌پذیرد، این محصولات نیز تابع قوانین دولتی بوده و نمی‌توانند قیمت را افزایش دهند.

وی قیمت گذار برنج هندی وارداتی را نیز دولت دانست و گفت: قیمت‌گذاری این محصول نیز در اختیار کسبه نیست ولی ما در برخی کالاها که به‌نوعی وابستگی خارجی دارند با مشکل نوسان قیمت روبرو هستیم.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم به نظارت بر عرضه کالاهای اساسی مردم در بازار اشاره کرد و افزود: اتاق اصناف با همکاری بازرسان سازمان صنعت و معدن استان قم با هر مورد قاچاق، احتکار و یا عدم عرضه کالا در سطح شهر با قدرت برخورد می‌کند و مردم در صورت مشاهده این تخلفات می‌توانند موارد را گزارش دهند.

وی با تأکید بر بازرسی مداوم بازرسان از واحدهای صنفی عنوان کرد: نظارت‌ها بر اساس فاکتور خرید و سود مجاز بوده و بازرسان با هرگونه تخلف در این زمینه به‌شدت برخورد می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار