هدیه نامناسب مجلس به بازنشستگان

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت استفساریه بخش از ماده 76 قانون تامین اجتماعی ،در خصوص بازنشسته شدن شاغلان مشاغل سخت و زیان آور را هدیه‌ای نامناسب از سوی مجلس برای بازنشستگان و مستمری بگیران در هفته تامین اجتماعی دانست.
کد خبر: ۶۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵ 13 July 2015
علی اصغر بیات درباره موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت استفساریه بخش از ماده 76 قانون تامین اجتماعی ،در خصوص بازنشسته شدن شاغلان مشاغل سخت و زیان آور را هدیه‌ای نامناسب از سوی مجلس برای بازنشستگان و مستمری بگیران در هفته تامین اجتماعی دانست  افزود: در جلسه علنی روز گذشته  مجلس شورای اسلامی، موضوع بررسی دو فوریت طرح استفساریه جزء 6 بند (ب) تبصره دو ماده 76 قانون تامین اجتماعی در دستور کار قرار گرفت که بعد از صحبت طراحان و اعلام نظر موافقان و مخالفان این درخواست به تصویب رسید و باعث شد کام بازنشستگان و مستمری بگیران در هفته تامین اجتماعی تلخ شود.

وی افزود: با توجه به بار مالی که این تبصره برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌کند، قانون گذار مقرر کرده است که کارفرما باید 4 درصد حق بیمه بیشتر برای اینگونه مشاغل بپردازد. علاوه بر آن، مقرر شده است افرادی که قبل از تصویب قانون مذبور در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار بوده اند، پس از بازنشستگی کارفرما موظف است 4 درصد مستمری مربوط به سنوات قبل از تصویب قانون را یکجا به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.

بیات تصریح کرد :در صورت تصویب نهایی این طرح کارفرما موظف است نسبت به سال های خدمت کارگر فقط 4 درصد مستمری به سازمان تامین اجتماعی بپردازد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار