مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد:

78 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به پوشش بیش از 800 هزار نفر بیمه تامین اجتماعی استان، گفت: 78 درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه‎‎های تامین اجتماعی هستند.
کد خبر: ۶۰۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲ 12 July 2015
به گزارش تابناک یزد "محمد صابری" به مناسبت هفته تامین اجتماعی در جمع اهالی رسانه، اظهار کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان یزد دارای 16 شعبه دائم است و  در مجموع بیش از 800 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که بیش از 78 درصد از استان یزد را شامل می‎‎شود و از این حیث رتبه دوم کشور را دارد.

وی ادامه داد: استان یزد دارای بیش از 276 هزار نفر بیمه شده اصلی شامل 195 هزار بیمه شده اجباری، بیش از 12 هزار بیمه شده اختیاری، 13 هزار و 500 بیمه شده مشاغل آزاد، افزون بر 16 هزار بیمه شده قالی باف، 19 هزار و 500 راننده و 14 هزار و 400 کارگر ساختمانی بیمه شده است.

صابری افزود: 9 هزار و 400 نفر نیز در استان از بیمه بیکاری استفاده می‎‎کنند و بیمه‌های توافقی هم بالغ بر دو هزار و 700 نفر هستند.

مدیر کل تامین اجتماعی استان در ادامه نیز تعداد بازنشستگان استان را بالغ بر 33 هزار نفر، افراد کارافتاده را  بیش از دو هزار و 900 نفر و پرونده‌های فوت شده در استان را بالغ بر 11 هزار نفر ذکر کرد.

وی مجموع هزینه‎‎های پرداخت شده برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در سال گذشته را بیش از 910 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: هزینه‌های کوتاه مدت پرداخت شده در سال گذشته بیش از 27 میلیارد تومان، تعهدات بلند مدت بالغ بر 570 میلیارد تومان، بیمه بیکاری بالغ بر 19 میلیارد تومان و برای هزینه‎‎های درمان نیز افزون بر 290 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری استان یزد در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال 93 معادل 4 درصد افزایش داشته و این افزایش درحالی است که در سال 93 به 92 با کاهش روبرو بوده است.

صابری با اشاره به صدور بیش از 64 هزار دفترچه جدید رد سال گذشته، تعداد دفترچه‌های تجدید چاب و تعویضی استان در سال گذشته را بالغ بر 487 هزار مورد، المثنی بالغ بر هفت هزار مورد و دفترچه‌های تامین اعتبار شده را بیش از 303 هزار مورد ذکر کرد.

وی با اشاره به ارائه خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، گفت: از مجموع 240 هزار لیست ارسالی در سال گذشته، 165 هزار مورد به صورت اینترنتی ارسال شده است.

وی میران مطالبات تامین اجتماعی از ناحیه کارفرمایان را بالغ بر 136 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بالغ بر 42 درصد مربوط به 10 کارگاه و بیش از 23 درصد مربوط به یک کارگاه است.

صابری در پایان نیز شهرستان‌های یزد، میبد و اردکان را دارای بیشترین میزان بیمه شده در استان خواند.

دکتر "محمدحسین توحیدی فر" مدیر درمان تامین اجتماعی استان نیز در این نشست اظهار کرد: بیش از 35 درصد مراجعین به مراکز درمانی استان از استانهای همجوار از جمله کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، اصفهان و حتی همدان و آذربایجان شرقی هستند.

وی علت مراجعه از استانهای دیگر به مراکز درمانی یزد را هم به لحاظ کیفیت بالای خدمات پزشکی در یزد و هم به لحاظ تعرفه درمانی 10 تا 25 درصدی پایین تر استان یزد نسبت به دیگر استان‏های کشور دانست.

توحیدی فر تبدیل بیمارستان شهدای کارگر به عنوان تنهابیمارستان تامین اجتماعی استان به بیمارستان 300 تخت خوابی و همچنین توسعه و بهسازی فضای ان.‌آی.‌سی.‌یو و افزایش تخت‌‌های آن از چهار تخت به 12 تخت، راه‎‎اندازی آزمایشگاه و دندانپزشکی در ابرکوه را از جمله اقدامات انجام شده یا در دست اقدام تامین اجتماعی استان در حوزه درمان بیان کرد.

وی با بیان این که ویزیت سرپایی در بخش دولتی مجری طرح تحول سلامت حدود 19 تا 20 هزار تومان ولی براساس تعرفه‎‎های دولتی حدود 10 هزار تومان است، این موضوع را عاملی برای تمایل بیشتر پزشکان برای عدم حضور در این مراکز دانست و گفت: البته خوشبختانه 95 درصد از پزشکان و متخصصان بیمارستان شهدای کارگر به دلیل استخدام در این بیمارستان، از این اقدام منصرف شدند.

وی با اشاره به اخذ گواهینامه ایزو توسط این بیمارستان و جایگاه آن در زمره سه بیمارستان دارای درجه یک عالی در استان، بیمارستان تامین اجتماعی استان را جزو بیمارستان‌‌های خوب کشور در رابطه با انجام عمل‎‎های جراحی سنگین مانند تعویض کامل مفصل زانو، اعمال جرای دیسک و حتی اجرای اعمال تومور مغزی دانست.

توحیدی فر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به مراجعان زیاد به این بیمارستان، اظهار کرد: در فروردین امسال، بیمارستان تامین اجتماعی یزد با انجام 536 مورد زایمان موفق، به تنهایی 27 درصد تولدهای زنده استان را به خود اختصاص داده و 14 بیمارستان دیگر استان نیز 73 درصد را انجام داده‎‎اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار