جهاددانشگاهي و شهرداري يزد به تفاهم‌ رسیدند

سازمان جهاددانشگاهي استان و شهرداري يزد تفاهم‌نامه همكاري‌هاي علمي، پژوهشي، آموزشي و فناوري مبادله كردند.
کد خبر: ۵۴۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 08 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ اين تفاهم‌نامه كه به امضاي «مهدي باصولي» رييس سازمان جهاددانشگاهي استان و «مهدي جمالي‌نژاد» شهردار يزد رسيده، با هدف گسترش، تقويت و توسعه همكاري‌ها با هدف دسترسي و به كارگيري فناوري‌هاي نوين و روزآمد در اجراي طرح‌هاي فناورانه و همچنين در راستاي ارتقاي سطح خدمت‌رساني شهرداري‌ها با تكيه بر توان علمي تحقيقاتي كشور بين طرفين منعقد شده است.

زمينه‌هاي همكاري متقابل جهاددانشگاهي و شهرداري يزد در حوزه‌هاي پژوهشي، فناوري و آموزشي تعريف شد كه از جمله مفاد آن مي‌توان به استفاده از امكانات تحقيقاتي متقابل بر پايه ضوابط، مشاركت در تعريف دقيق عناوين و مهندسي نيازهاي پژوهشي شهرداري، همكاري در تهيه و تدوين استانداردها و شايستگي‌هاي شغلي، همكاري متقابل در بومي‌سازي و انتقال فناوري‌‌هاي جديد، همكاري در تعريف طرح‌ها و نيز شكل‌گيري اتاق فكرهاي مورد نياز شهرداري، انتشار دستاوردها و تأليف و انتشار كتب و نشريات علمي ـ پژوهشي و علمي ـ ترويجي، همكاری در بهبود فضای سبز، اشاره كرد.

در اين تفاهم‌نامه كه براي مدت پنج سال منعقد شده است، مواردي همچون همكاری در انجام خدمات آزمايشگاهی ژئوتكنيك و مقاومت مصالح، همكاری در تهيه شناسنامه سلامت پرسنل شهرداری، همكاري در انجام طرح هاي نظرسنجي ادواري و طرح‌هاي زيست محيطي و مديريت پسماند، استفاده متقابل از آزمايشگاه‌ها و فضاهاي آموزشي طرفين، همكاري در تدوين دوره‌هاي جديد بين رشته‌اي و همكاري در برگزاري دوره‌هاي آموزشي نيز ديده شده است.

البته در حوزه‌‌ي فرهنگي نيز همكاري در اجراي طرح‌هاي فرهنگ‌سازي و اطلاع‌رساني، طراحي و توليد محصولات فرهنگي و هنري در راستاي معرفي شهر جهاني يزد، توليد محتوا، طراحي و انتشار آثار مكتوب با هدف فرهنگ‌سازي، همكاري در برگزاري رويدادهاي فرهنگي به وي‍ژه در محيط‌هاي دانشگاهي و همكاري در توسعه اطلاع‌رساني از طريق ايسنا و ايكنا، در اين تفاهم‌نامه قيد شده است.

«مهدي باصولي» رييس جهاددانشگاهي استان در نشست امضاي اين تفاهم‌نامه كه در شهرداري يزد برگزار شد، به ظرفيت‌هاي گسترده جهاددانشگاهي كشور و استان و همكاري‌هاي گذشته اين سازمان با شهرداري اشاره كرد و گفت: جهاددانشگاهي در حوزه‌هاي پژوهشي، آموزشي، فرهنگي و تجاري‌سازي فعاليت دارد كه در بخش پژوهشي داراي پژوهشكداه مواد نوين، گروه‌هاي پژوهشي فعال در حوزه‌هاي مختلف، شش مركز خدمات تخصصي و يك مركز رشد گياهان دارويي است.

وي ادامه داد: خدمات آموزشي جهاددانشگاهي در استان يزد در دو بخش آموزش‌هاي عالي در قالب دانشگاه علم و هنر و آموزش‌هاي كوتاه در قالب شش مركز آموزش در شهر يزد ارائه مي‌شود.

باصولي از فعاليت حوزه فرهنگي جهاددانشگاهي استان در قالب چهار شعبه و دو مركز فرهنگي از جمله مركز توليد كالاهاي فرهنگي، مركز افكارسنجي، خبرگزاري‌هاي ايسنا و ايكنا نيز خبر داد و گفت: جهاددانشگاهي فعاليت‌هايي را نيز در زمينه مشاركت جوامع محلي صورت داده و در اين حوزه نيز مي‌تواند همكاري‌ خوبي با دستگاه‌هاي مختلف و مرتبط داشته باشد.

«مهدی جمالی‌نژاد» شهردار يزد نيز در اين نشست خاطرنشان كرد: اين تفاهم‌نامه مي‌تواند به تعامل و همكاري جهادانشگاهي با شهرداري و حتي با دستگاه‌هاي ديگر مرتبط با شهرداري نقش بسيار مفيدي ايفا كند.

وي به انعطاف‌‌پذيري و پويايي بالاي جهاددانشگاهي اشاره و ابراز اميدواري كرد كه از طريق سازمان و با محوريت آن تعامل خوبي بين دانشگاه‌هاي استان و شهرداري برقرار شود.

گفتني است؛ در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه سفيد رييس شوراي شهر، فعالي و فرهمند معاونين شهردار، امين‌مقدم مدير مركز فناوري و خلاقيت‌هاي نوين شهري، چند تن از اعضاي شوراي شهر يزد نيز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار