مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

جذب سرمایه‌های خرد در راستای تشکیل تعاونی‌های فراگیر

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تعاونی‌های فراگیر می‌توانند به جذب سرمایه‌های خرد در روستا جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی و فرآوری اقدام کنند، گفت: تعاونی‌های فراگیر می‌توانند در خصوص عملیات عمرانی و آبادی روستاها نیز فعالیت کنند.
کد خبر: ۵۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 11 December 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- سیدعباس جزایری با اشاره به تشکیل تعاونی‌های فراگیر، اظهار کرد: تعاونی‌های فراگیر با حداقل هفت عضو و با هدف کمک به اقشار کم درآمد و سه دهک پایین درآمدی جامعه از جمله افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و روستاییان و عشایر تشکیل می‌شود که در قانون مزایای فراوانی از جمله تخصیص اعتبار بلاعوض و کم‌بهره برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تعاونی‌های فراگیر برای تأمین نیاز تولیدکنندگان تشکیل می‌شود و زمانی‌که افراد به‌تنهایی قادر به انجام کاری نیستند می‌توانند کار را به‌صورت گروهی انجام دهند و این تعاونی‌ها نزدیک‌ترین تعریف را با اصول جهانی دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری انتقال خوب و مؤثر را از مزایای ایجاد تعاونی‌های فراگیر عنوان و خاطرنشان کرد: این نوع تعاونی‌ها بسیار مؤثر و موفق عمل کرده‌اند و روستاها به‌دلیل شرایط خاص و محدوده جمعیتی نیازهای مشترک فراوان و ارائه خدمات را فراهم می‌کنند و طبق سیاست‌های اصل 44 حمایت‌های مختلفی از این تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

جزایری افزود: تعاونی‌های فراگیر را می‌توان بهترین نوع تعاونی عنوان کرد، زیرا می‌تواند نیازهای روستاییان را مرتفع و در اموری هم‌چون زراعت، باغداری، دام و طیور، داشت و برداشت موجب کاهش هزینه شود و همچنین می‌تواند در زمینه بسته‌بندی مطلوب در مبدأ و یا فرآوری محصولات کشاورزی یا مواد اولیه را که موجب افزایش راندمان کاری و افزایش سهم روستاییان از قیمت نهایی می‌شود افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه تعاونی‌های فراگیر می‌توانند به جذب سرمایه‌های خرد در روستا جهت راه‌اندازی فعالیت‌های تولیدی و فرآوری اقدام کنند، افزود: تعاونی‌های فراگیر می‌توانند در خصوص عملیات عمرانی و آبادی روستاها فعالیت و برنامه توسعه روستاها را براساس مزایای نسبی و مطلق موجود در روستاها دنبال کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان برخی از اقدامات این اداره در راستای تشکیل طرح یک تعاونی در هر روستا، گفت: تهیه اطلس اشتغال و فرصت‌های سرمایه‌گذاری روستاها، توجیه رؤسای ادارات تابعه در جلسات متعدد، ارسال قوانین موضوعی شامل انواع قالب‌های تعاونی‌ها و مزایای تشکیل تعاونی در قالب یک بسته، تشکیل جلسات باحضور فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراها و عقد تفاهم‌نامه با جهادکشاورزی از اقدامات صورت گرفته در این راستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار