نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

وضعیت جنگ تحمیلی با سقوط سوسنگرد کاملاً عوض می‌شد‌

تسنیم:نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: وضعیت جنگ تحمیلی در آن برهه با سقوط سوسنگرد کاملاً عوض می‌شد‌.
کد خبر: ۵۲۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 16 November 2017
 حجت‌الاسلام والمسلین سیدمحمدعلی آل هاشم صبح امروز در همایش سالروز آزادسازی سوسنگرد که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود اظهار کرد: اگر سوسنگرد سقوط می‌کرد اهواز و خوزستان سقوط می‌کرد که در این شرایط و با سقوط سوسنگرد وضعیت جنگ تحمیلی در آن برهه کاملاً عوض می‌شد.

وی با بیان اینکه آنچه سوسنگرد را از اهمیت برخوردار کرد، کلام امام بود افزود: امام در دو جا دستور دادند که حصر باید شکسته شود، یکی در آبادان و دیگری در سوسنگرد.

امام جمعه تبریز گفت: آنچه سوسنگرد را از دیگرا متمایز می‌کند، این است که امام فرمودند که «بایستی تا فردا سوسنگرد آزاد شود» که شد.

نماینده امام خامنه‌ای در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وحدت نیروهای عمل کننده در سوسنگرد بسیار مهم بود اضافه کرد: سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، نیروهای عشایر منطقه و حتی نیروهای ژاندارمری وقت، یکدست شدند تا سوسنگرد را نجات دهند که در سایه همین همدلی آزاد شد.

آل‌هاشم نقش نیروهای آذربایجان و لشکر عاشورا را بسیار برجسته دانست و خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های سوسنگرد، پیگیری شهید محراب آیت الله مدنی بود که از نزدیک پیگیر بودند و در وسط میدان بودند.

 وی از دیگر ویژگی‌های سوسنگرد را حضور مقام معظم رهبری و شهید چمران به عنوان نماینده رهبری در شورای عالی دفاع در منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: نقش این دو بزرگوار در به ثمر رسیدن شکسته شدن حصر سوسنگرد بسیار مؤثر بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: دشمنان هنوز هم چشم طمع به ایران دارند و باید با وحدت و اطاعت محض از فرامین مقام معظم رهبری با سربلندی از این مرحله حساس عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار