استقبال ضعیف کشاورزان از بیمه کشاورزی

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی ضعیف است و این امر به دلیل پرداخت رقم اندک و نامناسب از سوی بیمه‌گزار به کشاورزان است.
کد خبر: ۴۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 18 June 2015
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی ضعیف است و این امر به دلیل پرداخت رقم اندک و نامناسب از سوی بیمه‌گزار به کشاورزان است.

به گزارش فارس ، جواد رشیدی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی در بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: چالش و کمبود آب یکی از مباحث جدی در همدان است و برای مصرف بهینه آب راه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی جلوگیری از کشت دوم، ترویج کشت گلخانه‌ای و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار را از جمله راه‌های مصرف بهینه آب عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی کشت گلخانه‌ای و حمایت از این مهم بسیار مورد توجه است و ساخت شهرک‌های گلخانه‌ای در مناطق محروم مشمول یارانه دولتی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان همچنین سرقت تاسیسات آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی را از عمده مشکلات حال حاضر کشاورزان دانست و عنوان کرد: در این خصوص نیازمند کمک و همکاری نیروی انتظامی هستیم.

وی استفاده از پساب و فاضلاب را در حاشیه شهر برای آبیاری زمین‌های کشاورزی یکی از مباحثی برشمرد که نیازمند بررسی و تشکیل جلسه ویژه است.

رشیدی افزود: با استفاده از پساب و فاضلاب سلامت شهروندان به خطر می‌افتد و این مهم باید هرچه زودتر بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی گفت: تغییر الگوی کشت یکی از راه‌های مصرف بهینه آب است و در راستای این مهم کشت کلزا در همدان جایگزین دیگر محصولات شده است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای کشت کلزا در همدان فراهم شود، خاطرنشان کرد: در خصوص کشت کلزا باید تجهیزات لازم در اختیار کشاورزان قرار گیرد و این محصول در حد وسیع کشت شود تا مقرون به صرفه باشد.

وی افزود: از کشت کلزا در همدان استقبال مناسبی نشده به طوری که تنها 20 هکتار کلزا در همدان کشت شده است.

رشیدی با اشاره به راه‌اندازی صنایع پرورش قارچ دکمه‌ای و پرورش محدود بلدرچین بیان کرد: این صنایع برای توسعه نیازمند شرکت پشتیبانی هستند که محصولات را به صورت تضمینی از تولیدکنندگان خریداری کند.

وی درباره بیمه محصولات کشاورزی نیز اظهار کرد: استقبال کشاورزان از بیمه کشاورزی ضعیف است و این امر به دلیل پرداخت رقم اندک و نامناسب از سوی بیمه‌گزار به کشاورزان است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان اضافه کرد: در سال گذشته بار مالی خسارت به محصولات کشاورزی 523 میلیارد ریال بود.

وی همچنین در بحث مبارزه با سن غلات و سن پوره عنوان کرد: مبارزه با سن غلات و سن پوره از مهمترین فعالیت‌های جهاد کشاورزی در سال جاری است که در مجموع در سطح 33 هزار و 537 هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

رشیدی با اعلام اینکه از 12 طرح فنی و زیربنایی در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان همدان بهره‌برداری شد گفت: برای اجرای این طرح‌ها 32 میلیارد و 717 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح برای 36 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: اجرای 120 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار، پرورش واحد گاو شیری، تهیه و تکثیر نهال از جمله این طرح‌هاست.

گفتنی است، کل اراضی شهرستان همدان 83 هزار و 81 هکتار است که از این میزان 32 هزار و 590 هکتار آبی و بقیه دیم هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار