تکنولوژی آموزشی وارد کشور شود

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش فنی و حرفه ای نیاز به تجهیزات، نرم افزارها، سخت افزارهای جدید و فرصت دارد و این در حالی است که یک ریال تکنولوژی آموزشی به کشور وارد نشده است.
کد خبر: ۴۹۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 11 September 2017
محمد امین سازگارنژاد عصر یکشنبه در جلسه بررسی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای استان کرمان، اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه ای یک نظام آموزشی چند پارچه است به این معنا که تعاون و توازن در زمینه انتقال مهارت به نیروی انسانی که پیچیده ترین آموزش است وجود ندارد.

وی افزود: آموزش فنی و حرفه ای نیاز به تجهیزات، نرم افزارها، سخت افزارهای جدید و فرصت دارد و این در حالی است که یک ریال تکنولوژی آموزشی به کشور وارد نشده است.

سازگار نژاد با اشاره به لزوم انتقال تکنولوژی آموزشی گفت: باید در کنار تکنولوژی صنعتی، تکنولوژی آموزشی هم انتقال یابد و در این راستا دستگاه های اجرایی از هیچ کمکی دریغ نکنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: از آنجا که تکنولوژی نقش اساسی در آموزش دارد، بخش های دانش بنیان باید  به واردات تکنولوژی آموزشی بپردازند.

وی ادامه داد: در سازمان فنی و حرفه ای کشور امکانات وجود ندارد بنابراین باید  مهارت ها باهم گره بخورد و همه صنایع به کارگاه های آموزشی مهارت آموزی مجهز شوند و این در حالی است که رابطه ما با صنعت قطع شده است.

سازگار نژاد گفت: از ۴۰ هزار میلیارد تومان تخصیص اعتبار به بخش مهارت آموزی فقط ۱.۲ برای آموزش فنی و حرفه ای تخصیص داده شده است که برای ورود تکنولوژی آموزشی هیچ اعتباری مد نظر گرفته نشده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مهارت آموزی رایگان ۵۴۰ هزار نفر اتباع بیگانه، اظهار کرد:  آموزش فنی و حرفه ای کشور با مشکل روبرو است و یک نظام آموزشی یکپارچه ندارد.

وی با اشاره به اقدامات مهارت آموزی در کشور، عنوان کرد: مهارت آموزی کوتاه مدت در دانشگاها و مهارت آموزی سربازان وظیفه در حین خدمت از اقدامات نهادها در راستای مهارت آموزی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید به اینکه باید رابطه بین صنعت و سازمان فنی و حرفه ای کشور محکم شود، گفت: در استان کرمان در قلعه گنج فرصت خوبی در راستای اشتغال زایی در منطقه  ایجاد شده است.

سازگارنژاد بیان داشت: باید  در راستای اشتغال زایی به جای عرضه مداری سفارش پذیر باشیم و بدانیم چه نفرات چه مشاغلی وجود دارند تا  آموزش های مهارت آموزی را در اختیار آنها قرار دهیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: باید در شورای عالی آموزش برنامه ای تدوین شود تا براساس آن بدانیم چه جهت هایی  در راستای مهارت آموزی و ایجاد اشتغال دنبال کنیم و این در حالی است که سازمان فنی و حرفه ای خود را برای اجرای برنامه های جهت دار تجهیز می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار