36848 برگ سند شهدا و ایثارگران جمع‌آوری شد

طی دولت چهار ساله تدبیر و امید، 36 هزار و 848 برگ سند شهدا و ایثارگران استان قزوین تنظیم و جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۴۸۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 29 August 2017
به گزارش تابناک قزوین غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، با تشریح عملکرد فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد در دولت تدبیر و امید گفت: طی این دولت، 36 هزار و 848 برگ سند شهدا و ایثارگران تنظیم و جمع‌آوری و همچنین مرکز جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تجهیز شده است.
وی افزود: اين طرح را بنياد شهید و امور ایثارگران استان قزوين برای اولين بار در كشور اجرا كرده است و علاقمندان و پژوهشگران می‌توانند از اسناد یاد شده استفاده ‌كنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی دولت تدبير و اميد، سرگذشت و خاطرات یک هزار و 803 نفر از والدین شهید استان قزوین با اجرای "طرح خاطره‌نگاری" ثبت و ضبط شده است.  
این مسوول با بیان اینکه در اجرای اين طرح، تيمی متشکل از فیلمبردار، مصاحبه‌گر و منشی صحنه به منازل والدين شهدا می‌رفتند تا خاطرات آنها را ثبت و ضبط کنند، افزود: این خاطرات بعد از فیلمبرداری، در کاغذ، پیاده‌سازی و تایپ شده و در مخزن اسناد هر شهید نگهداری می‌شود.
حقایق‌پور گفت: از دیگر عملکردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، راه‌اندازی مرکز آموزش علمی کاربردی می‌باشد که با تحقق این مهم، گامی بلند در جهت افزایش سطح علمی جامعه هدف بنیاد برداشته شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: با راه‌اندازی مرکز فوق، فرصتی فراهم شد تا بسیاری از ایثارگران و جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید، پذیرش یک هزار و 971 دانشجو و صدور مدرک برای 677 نفر دانش‌آموخته در 7 رشته کاردانی و 6 رشته کارشناسی در مرکز آموزش علمی کاربردی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان انجام شده است.
این مسوول افزود: طی دولت یازدهم، انتشار و حمایت از چاپ 21 عنوان کتاب در حوزه‌ی ایثار و شهادت صورت گرفته که این کتاب‌ها بیشتر در قالب خاطرات شهدا، همرزمان و خانواده‌های آنان و وصایای این عزیزان بوده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: همچنین طی دولت تدبیر و امید، بیش از 42 هزار جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت به مراکز آموزشی و فرهنگی به ویژه کتابخانه‌های استان قزوین اهدا شده است.
وی با بیان اینکه ما در سطح استان قزوین 57 حسینیه شهید داریم که بیشترین متولیان آنها والدین شهدا هستند، گفت: در دولت تدبیر و امید، 20 هزار و 233 برنامه در این حسینیه‌ها برگزار شده است.
برگزاری 1980 یادواره شهدا در دولت تدبیر و امید
حقایق‌پور گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا یکی از اساسی‌ترین و پر رونق‌ترین ابزارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که بنیاد در برگزاری این یادواره‌ها اهتمام ویژه دارد.
وی افزود: طی دولت یازدهم یک هزار و 980 مورد یادواره شهدا و دو هزار و 40 مراسم به مناسبت‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه در سطح استان قزوین برگزار شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: این یادواره‌ها با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌ رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا می‌شود.
این مسوول گفت: طی دولت یازدهم، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به 21 هزار و 757 دانشجو و 2 هزار و 970 دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس شاهد و طرح پراکنده با هدف تقویت بنیه‌ی علمی، خدمات آموزشی ارایه کرده است.
وی گفت: طی دولت تدبیر و امید، 16 هزار و 746 مورد اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی به مشهد مقدس، قم، اردوگاه تفریحی کوثر، رامسر و اردبیل برای خانواده شهدا و ایثارگران استان قزوین برگزار شده است.
حقایق‌پور افزود: بنیاد استان قزوین در اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی، برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف آموزش، تربیتی، مذهبی، ورزشی و سلامت برای جامعه هدف برگزار می‌‌کند تا این اردوها برای آنها مفید و تاثیرگذار باشد.
بهره‌گیری 61538 ایثارگر از برنامه‌های هنری
وی با بیان اینکه یکی از وظایف بنیاد، پر کردن اوقات فراغت جامعه هدف و شناسایی استعدادهای فرهنگی آنان در حوزه‌های مختلف هنری و قرآنی است، گفت: در این راستا، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در کانون فرهنگی شاهد، برنامه‌های مختلفی را برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر برگزار می‌کند.
حقایق‌پور افزود: در شهرستان‌های استان قزوین که کانون فرهنگی شاهد نیست با مراکز فرهنگی رایزنی‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده تا جامعه ایثارگران برای کسب معارف قرآنی و مهارت‌های عملی و هنری به این مراکز مراجعه نمایند.
وی افزود: طی دولت تدبیر و امید، 61 هزار و 538 نفر از ایثارگران، از برنامه‌های درون و برون سازمانی کلاس‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی کانون فرهنگی شاهد استان قزوین بهره بردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همچنین طی دولت یازدهم، تابلوهای ترویجی در سطح شهرها و روستاهای استان قزوین، با نصب 770 تابلو جهت تصاویر 3 هزار و 350 شهید ساماندهی شده است.   
این مسوول افزود: از جمله کارهای مهم در بنیاد استان قزوین شناسنامه‌دار کردن تابلوهای شهدا است که همکاران به صورت ابتکاری این کار را انجام دادند و مشخصات و عکس شهید را در تابلوها نصب کردند.
وی گفت: اجرای برنامه‌های قرآنی در قالب کلاس‌های آموزشی و برگزاری مسابقات، برای 21 هزار و یکصد و 4 نفر، اعزام 2 هزار و 511 نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به مسابقات و اردوهای ورزشی، تشویق 81 نفر از ورزشکاران دارای مقام‌های کشوری و جهانی و پیگیری و انجام نامگذاری 926 ساختمان، خیابان، کوچه، کلاس درس، پل به نام شهدای استان از دیگر عملکردهای معاونت فرهنگی بنیاد بوده است
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار