ورود نامحسوس جاسوس به کافی‌نت‌های تبریز

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران نت‌سراها باید با هوشیاری کامل نسبت به بررسی‌های لازم از افراد ناشناس در تهیه پرینت و یا سایر خدمات اقدام کنند تا مورد سوء‌استفاده افراد متخلف این فضا قرار نگیرند.
کد خبر: ۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳ 14 February 2015

محمد قاسملو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروزه با گسترده شدن امکانات اینترنت و گرایش مردم برای استفاده از این فضا برای تسریع در امورات روزانه، واحدهای صنفی نت سراها (کافی‌نت) راه‌اندازی شده که در آن اماکن، نسبت به ارائه خدمات اینترنت برای معرفی‌کنندگان اقدام می‌کنند که واحدهای صنفی مذکور در صورت عدم کنترل، به مکانی برای دستبرد و سوءاستفاده افراد متخلف فضای مجازی تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: اخیرا فردی با تهیه نرم‌افزار جاسوسی (کیلاگر) قصد داشته که با مراجعه به کلیه نت‌سراهای تبریز اقدام به نصب غیرمحسوس آن کرده و از اطلاعات مشتریان به صورت نامحسوس سوءاستفاده کند.

این مقام انتظامی افزود: در بررسی‌های فنی مشخص شد که این فرد با هدف پرینت فایل مدنظر به این اماکن مراجعه می‌کند و بعد از کلیک بر روی آن نرم‌افزار جاسوسی در رایانه مدیر سیستم نت سرا نصب شده و اطلاعات کامل مشتریان به ایمیل تنظیمی فرد متخلف ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مدیران نت‌سراها باید با هوشیاری کامل و بررسی‌های لازم از افراد ناشناس در تهیه پرینت و یا سایر خدمات در صورت مشکوک شدن موضوع را سریعا به پلیس فتا اطلاع و نسبت به نصب آنتی ویروس و فایروال استاندارد بر روی رایانه‌های خود به خصوص رایانه مدیریتی اقدام کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار