بندر چابهار مهمترین کریدور ترانزیتی به افغانستان ، کشورهای CIS و مطلوب ترین موقعیت ترانشیپی منطقه

کد خبر: ۴۶۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 27 July 2017

تین‌نیوز |
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در جلسه تسهیل در ترانزیت و ترانشیپ کالا در اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت : بندر چابهار مهمترین نقش را در ترانزیت و ترانشیپ کالا به کشور دوست و همسایه افغانستان و کشورهای CIS را دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، وی افزود: مقام معظم رهبری و دولت نگاه ویژه ای را به بندر چابهار و توسعه سواحل مکران دارند که این مهم در توسعه منطقه و آماده سازی زیرساختهای بندری و پسکرانه ای کمک شایانی نموده است.

وی بیان کرد : تمامی مسئولین استانی می بایست تمام تلاش خود را در جهت تسهیل و تسریع فرآیندهای سرمایه گذاری در بندر چابهار بعمل آورند.

وی گفت : عرصه رقابت در اقتصاد جدی است و ما باید با داشتن بندر و دریا در استان سهم خود را در اقتصاد و دنیا کسب نماییم.

ایشان اظهار داشتند : سرمایه گذاری گسترده در این منطقه نشان از عزم جدی دولت و نظام به توسعه چابهار و استان کم بهره مند سیستان و بلوچستان است.

هاشمی با بیان اینکه توسعه روابط با کشورهای CIS و افغانستان از اولویت های ماست خاطرنشان کرد باید مزیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در اختیار بخش خصوصی کشورهای مختلف از جمله افغانستان قرار گیرد تا بتوان آنان را در این نقطه تشویق به سرمایه گذاری کرد. هاشمی تصریح کرد : کارهای بزرگ همیشه دیدگاه های بزرگ می خواهد و باید تمامی مسئولان جهت گیری به سمت حمایت از بخش های خصوصی داشته باشند.

وی ادامه داد : دو مقوله زمان و کاهش هزینه دو عنصر تعیین کننده در امر ترانزیت می باشد. وی گفت : توسعه روابط اقتصادی و تجاری با افغانستان و فعال کردن بخش های خصوصی دو کشور همچنین نیازسنجی تجار افغانی، برگزاری جلسات اتاق مشترک ایران و افغانستان، طراحی بسته های تشویقی برای تجار و صاحبان کالا و تشکیل جلسات مشترک دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان با محوریت توسعه سواحل مکران مورد تأکید است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت : بررسی موضوعات دریایی و بندری مشترک بین دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فعالسازی دبیرخانه ترانزیت و ترانشیپ کالا با محوریت و مقصد چابهار، فعالسازی کاروان تجاری ایران و افغانستان با محوریت بهره گیری از بندر چابهار از ضرورت هاست. در ادامه بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از حضور استاندار محترم، معاونین استاندار و مدیران استانی افزود : تنها راه جذب سرمایه گذار و صاحبان کالا و رقابت با سایر بنادر، تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه ویژه اقتصادی، تخفیف 30 درصدی سود بازرگانی به کالاهای وارداتی به بندر چابهار و تخصیص 20 درصد سهم واردات کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار