حامد دارابی در گفتگو با تابناک:

امسال یک هزار نفر از استان کرمانشاه،به سرزمین وحی اعزام می شوند

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه یک هزار نفر در قالب هفت کاروان امسال از سطح استان به سرزمین وحی اعزام می شوند، گفت: تاکنون هیچ یک از زائران انصراف رسمی نداده اند.
کد خبر: ۴۴۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸ 15 June 2017
حامد دارابی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  لیست اعزام زائران برای اعزام به حج تمتع تکمیل شده و از شنبه هفته آینده زائران با مراجعه به پزشکان معتمد سازمان حج و زیارت معاینه می شوند.

 وی با اشاره به اینکه درصورت معاینه و در صورت مشخص شدن بیماری خاص، زائر از سفرمنع می شود، خاطرنشان کرد:  زائرانی که مایل به حضور در حج تمتع  امسال دارند با انجام ثبت نام در لیست ذخیره قرار گرفته و در صورتیکه زائری بدلیل معاینات پزشکی منع سفر شود از افراد در لیست ذخیره جایگزین او می شود.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه  گفت: بیشترین ثبت نام کنندگان در بین شهرستان های استان در کاروان اهل تشیع از اسلام آباد غرب و کنگاور بوده و شهرستان های پاوه و جوانرود بیشترین متقاضیان را ازمیان کاروان های اهل سنت داشته اند.

دارابی با اشاره به اینکه امسال هفت کاروان از استان کرمانشاه به سرزمین وحی اعزام می شوند، تصریح کرد: سه کاروان متعلق به اهل سنت با ظرفیت ۴۱۰ نفر و ۵۹۰ نفر دیگرنیز در قالب چهار کاروان اهل تشیع در سال ۹۶ به حج اعزام می شوند.

 این مسئول اظهارداشت:  همایش متمرکز سراسرس با حضور کلیه زائران در ۶ مرداد ماه برگزار می شود،‌اعزام زائران از ۲۵ تا ۳۰ مردادماه سالجاری از فرودگاه شهید * اشرفی اصفهانی* کرمانشاه به مقصد مدینه، انجام می شود.

 وی افزود:  زئران بمدت  ۳۰ تا ۳۳ روز اعمال حج را بجا می آورند که پنج روز در مدینه و مابقی  را در مکه بسر خواهند برد و زائران اهل سنت در دو هتل و کاروان اهل تشیع نیز در دو هتل دیگر اسکان می یابند.

 مدیر کل حج و زیارت استان کرمانشاه انصراف رسمی زائران را به دو صورت عنوان کرد: زائرانی که  در سال ۸۶ ثبت نام کرده اند، فیشهای ثبت نامی را تا یک میلیون تومان به بانک عامل باز گرداننده و از رفتن به حج  انصراف داده و  صورت دیگر آن انصراف عده ای از زائران متقاضی  حج تمتع امسال است که ثبت نام قطعی کرده اند.
 
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار