بهره مندی 57 هزارنفرازخدمات درمانی بنیاد شهید

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از بهره مندی 57 هزار نفر از خدمات درمانی بنیاد شهید خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 05 June 2015
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان تعداد افراد تحت بیمه خدمات درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان را 57 هزار نفر عنوان کرد.

به گزارش ایسنا ، "ناصر عارف" در کمیته ترویج ایثار و شهادت استان همدان اظهار کرد: استان همدان دارای ۱۷ هزار نفر جانباز، هشت هزار شهید و یک هزار و4۰ نفر آزاده است که مجموع افراد تحت تکلف این افراد حدود ۹۶ هزار نفر در استان است.

وی با بیان این موضوع که ۵۷ هزار نفر از این تعداد مشمول دریافت بیمه خدمات درمانی هستند، ادامه داد: این افراد شامل جانبازان شاغل در دستگاه‌ها و نیز جانبازان غیر شاغل هستند که کارت بیمه مکمل برای آنهاصادر شده است.

عارف تاکید کرد: بنیاد شهید از سال گذشته تا پایان تیر امسال با بیمه ایران به مدت یکسال برای دریافت خدمات درمانی مکمل ایثارگران قرارداد بسته و سرانه پرداختی به ازای هر فرد ۶۷ هزار تومان بدون پرداخت هزینه عینک و دندانپزشکی است.

وی خدمات ارائه شده از سوی بیمه ایران را در عمل با خدماتی که نظام مقدس جمهورسی اسلامی برای ایثارگران در نظر گرفته است، دارای منافات اعلام کرد و گفت: این در صورتی است که در تهران خدمات به صورت 100 در صد دریافت می‌شود.
عارف نوع و چگونگی خدماتی که این بیمه ارائه می‌دهد را مورد رضایت بنیاد و ایثارگران ندانست و افزود: این بیمه در ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران در استان دارای مشکل است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال یکی از بندهای قرارداد بسته شده با این بیمه در رابطه با ایثارگرانی است که بطور موقت یا دائم نیاز به پرستاری دارند اما متاسفانه در استان همدان تنها حدود ۳۵ نفر از این خدمات استفاده می‌کنند، در حالیکه در استان‌های دیگر افراد بسیاری مشمول این بند هستند.

عارف با اشاره به بند دیگری از این قرارداد که در خصوص پرداخت هزینه‌های آب درمانی به ایثارگران است، گفت: هر چند سرانه به بیمه پرداخت می‌شود اما تعرفه‌ای برای آن تعیین نشده و ایثارگران از این خدمت بهره مند نمی‌شوند.

وی همچنین به صدور کارت برگ ها برای سهولت درمان ایثارگران برای استفاده از بیمه اشاره کرد و افزود: متاسفانه ایثارگران برای دریافت صدور مجدد این کارت برگ‌ها با مشکل مواجه اند و با بهانه‌های چون عدم وجود کاغذ مخصوص از سوی این بیمه روبرو می‌شوند.

عارف در پایان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و زنده نگه داشتن یاد شهدا از وظایف اصلی همه افراد دانست و تاکید کرد: در راستای رسیدن به این هدف، کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زیر نظر کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تشکیل و در حال فعالیت است.



اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار