انتقادمدیرکل بنیادشهیدازعملکردبیمه ایران

مدیرکل بنیاد شهید همدان از عملکرد ضعیف بیمه ایران و دم پایبندی نسبت به تعهدات خود در زمینه بیمه ایثارگران انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹ 04 June 2015
وامور ایثارگران استان همدان گفت: بیمه ایران به تعهدات خود در خصوص بیمه ایثارگران عمل نمی‌کند.

به گزارش فارس ، ناصر عارف در کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان همدان با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا از اهداف اصلی ماست، اظهار کرد: به همین دلیل کمیته ترویج فرهنگ ایثار و شهادت زیرمجموعه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان 18 هزار جانباز، 1040 نفر آزاده و 8 هزار شهید والامقام دارد، افزود: مجموع این افراد یک خانواده 96 هزار نفره را تشکیل می‌دهند که از این تعداد 87 هزار نفر مشمول دریافت خدمات درمانی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه قرارداد یک ساله برای بیمه تکمیلی به صورت متمرکز در تهران با بیمه ایران منعقد شده، تصریح کرد: امکانات مطلوبی در این حوزه به ایثارگران داده نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیمه ایران با همه مراکز درمانی قرارداد ندارد، ادامه داد: بنیاد شهید در نظر دارد هر ایثارگر بتواند از نزدیکترین مرکز درمانی به محل استقرار خود استفاده کند.

عارف با بیان اینکه رایزنی‌ها برای اخذ سرانه و انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی در استان انجام شده، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه خواستار ایجاد وفاق و تعامل در استان هستیم نخواستیم مطالبات را از طریق مراجع قضایی از بیمه ایران طلب کنیم.

وی با بیان اینکه هر ایثارگری که نیاز به مراقبت داشته باشد، بیمه در استان سخت‌گیری بسیار زیادی به خرج می‌دهد، گفت: در حالی در استان اصفهان 4 هزار و 200 نفر مشمول دریافت حق پرستاری بودند که در استان همدان این تعداد به 35 نفر می‎رسید.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان تاکید کرد: هزینه‌هایی که توسط ایثارگران از جیب خود بابت درمان پرداخت می‌شود بسیار دیر پرداخت می‌شود.

عارف تصریح کرد: بن‌هایی برای ارائه خدمات درمانی برای ایثارگران در نظر گرفته شده که ایثارگر پس از مراجعه به مرکز درمانی یک بن را تحویل می‌دهد و زمانی که بن‌های آن به اتمام می‌رسد بیمه ایران به بهانه‌های مختلف از ارائه بن‌های جدید خودداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طبق قرارداد بیمه ایران باید هزینه آب‌درمانی را پرداخت کند، ادامه داد: در همدان مرکز ارائه خدمات آب درمانی نیست و بنیاد شهید در مجتمع ایثار مرکز خدمات آب‌درمانی را ارائه می‌دهد اما هنوز تعرفه‌های آن مشخص نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید استان همدان با تأکید بر اینکه به دنبال راه‌اندازی و ارائه خدمات در مجتمع ایثار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هستیم، خاطرنشان کرد: البته هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی با اشاره به اینکه در مرکز خدماتی ایثار آب‌درمانی راه‌اندازی شده اما بودجه لازم برای تجهیز آن وجود ندارد، اظهار کرد: برای ایثارگران آب‌درمانی و استفاده از دستگاه‌های مورد نیاز در هر بار 200 هزار تومان هزینه دارد.

*افتتاح گنجینه اسناد اولین‌ها

مدیرکل ثبت احوال استان همدان نیز در این مراسم از افتتاح گنجینه اسناد اولین‌ها در اداره متبوع خود خبر داد و گفت: در مجموع ثبت احوال استان همدان 60 درصد پرسنل ایثارگر هستند به طوری که از 144 نیرو، 87 نفر از آنها ایثارگر هستند.

عبدالله مقصودی‌فر با بیان اینکه 120 سند شهید در این گنجینه وجود دارد، افزود: در هر شهرستان نیز این گنجینه برقرار شده و نخستین شهدا در هر عرصه‌ای در شهرستان مشخص شده است.

وی با تاکید بر اینکه در هر سال از چهار سند شهید رونمایی می‌شود، تصریح کرد: برای شهدا شناسنامه نیز در نظر گرفته شده و نخستین شناسنامه نیز در شهرستان رزن ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار