اختصاص هزینه‌های مجالس ترحیم به رفع دغدغه‌های‌ بیماران

امام جمعه اردبیل گفت: چه بهتر است که هموطنانمان هزینه‌های مجالس ترحیم و برخی از هزینه‌های زاید معمول خود را به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیماران اختصاص دهند تا این کمک‌ها تسکینی بر آلام آنها باشد.
کد خبر: ۳۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 26 May 2015
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیروز، چهارم خردادماه در همایش حامیان و نیکوکاران بیماری‌های خاص در اردبیل، اظهار کرد: برخلاف سایر جوامع در کشورمان با توجه به فرهنگ غنی دینی، ارزشی و اعتقادی احساس مسئولیت افراد نسبت به همدیگر در بهترین شرایط است هر چند که در زندگی امروزی با روش آپارتمان‌نشینی برخی از آداب و رسوم گذشته مورد بی‌توجهی و بی‌مهری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه افراد جامعه باید نسبت به همنوع خود دلسوز و با احساس مسئولیت اقدام کنند، گفت: جامعه ما نیازمند توسعه و تقویت عواطف انسانی همراه با بلوغ فکری در رفع مشکلات و نارسایی‌هاست که همه باید به این سمت حرکت کنند.
امام جمعه اردبیل به هزینه‌های سنگین بیماری‌هایی همچون ام.اس و سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار مراقبت افراد و خانواده‌ها از گرفتار نشدن در دام چنین بیماری‌هایی باید در جامعه نهادها و مجموعه‌های فراگیر خیرخواهانه شکل بگیرد تا در صورت بروز مشکلات افراد کم‌توان مالی و نیازمند را همراهی کنند که در این راستا ما در اردبیل موفق شدیم دو مجموعه ریحانه و مهرانه را در کمک به این بیماران فعال کرده و سامان دهیم.
عاملی با بیان اینکه به جای برخی شیوه‌های غلط در آداب و رسوم نابه‌جای خود باید به یک رفتار منطقی و عقلانی روی آوریم، بیان کرد: چه بهتر است که هموطنانمان هزینه‌های مجالس ترحیم و برخی از هزینه‌های زاید معمول خود را به رفع دغدغه‌ها و نگرانی‌های بیماران اختصاص دهند تا این کمک‌ها تسکینی بر آلام آنها باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: باید در مسیری حرکت کنیم تا به تدریج همه افراد جامعه نسبت به همدیگر ادای دین داشته باشند و در این زمینه با یک احساس مسئولیت ورود پیدا کنند.
علی آذرنژاد، معاون امور عمرانی استاندار اردبیل نیز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت تلاش می‌کند تا از بیماران خاص در حد وسع و توان حمایت کند، ادامه داد: این بیماران قطعاً نیازمندی‌های بسیاری دارند که در قالب طرح تحول سلامت سعی در حمایت از آنهاست.
آذرنژاد از همراهی خیرین در کمک به مؤسساتی همچون ریحانه و مهرانه قدردانی کرد و گفت: انسان‌های خیرخواه با قلب بزرگ خود سعی می‌کنند مشکلات افراد گرفتار را برطرف کنند.
مؤسسه خیریه مهرانه ایرانیان استان اردبیل در کمک به بیماران ام.اس در شهرهای مختلف توانسته علاوه بر کمک‌های دارویی، بسته‌های غذایی را نیز در بین خانواده‌های آنها توزیع کند تا بخشی از این دغدغه‌ها و نگرانی‌های آنها برطرف شود.
درمانگاه بیماران صعب‌العلاج و استخر بیماران ام.اس از پروژه‌های در حال احداث است که مالک جعفرزاده خیر اردبیلی 20 میلیون تومان برای تأمین نیازمندی‌های درمانی و دارویی این بیماران اهدا کرد.
یادآوری می‌شود: به همت مؤسسه خیریه مهرانه ایرانیان بیش از 800 بیمار ام.اس در استان اردبیل شناسایی شده که خدمات بهداشتی، درمانی و تخصصی با کمک پزشکان متخصص به آنها ارائه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار