سند مدیریت 4 طرح مرتع داری در شیروان به متقاضیان طرح ها واگذار شد

در سومین روز از هفته منابع طبیعی، سند احاله مدیریت چهار طرح مرتع داری به نمایندگان طرح های مرتع داری در شهرستان شیروان تحویل داده شد.
کد خبر: ۳۹۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳ 07 March 2017
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان در این مراسم با بیان اینکه این طرح های مرتع داری در مجموع کل 3 هزار و 368 هکتار گستره دارند، گفت: این طرح ها شامل طرح های مرتع داری گبری، زقور، حسین آباد و کالتمانلو بوده است.
هادی جواهری اظهار کرد: با احاله مدیریت این طرح ها در حفاظت و حراست از این عرصه ها دامداران ذینفع مشارکت جدی تر خواهند داشت و بهره برداری اصولی و بهینه از این عرصه صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه طرح های مرتع داری فوق در سال جاری با رویکرد اقتصادی کردن طرح ها بازنگری شده است گفت: بهره برداری از گونه های زرشک و گون کتیرایی هم در آن ها پیش بینی شده است که این بهره برداری با هدف افزایش درآمد دامداران ذینفع در این مراتع و کاهش وابستگی به دامداری سنتی است.
مراسم تحویل سند احاله مدیریت طرح های مرتع داری با حضور مدیر کل امور عشایری ، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، بخشدار سرحد، مدیر جهاد کشاورزی و رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان در محل بخشداری سرحد شیروان صورت گرفت.
شهرستان شیروان 400 هزار هکتار مساحت دارد که 290 هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و 110 هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغ، جاده و محدوده روستاها و شهرهاست.
این شهرستان 157 هزار نفری در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار