بختگان سبز می شود و بیابان کم؟

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز از کاشت نهال در مساحتی حدود 1000 هکتار توسط تشکل محیط زیستی با همکاری این اداره خبرداد.
کد خبر: ۳۸۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 05 March 2017
تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز: ادراه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز با همت تشکل های محیط زیستی موفق به کاشت درخت در مساحتی حدود 1000 هکتار در سال جاری شد.

حسن بنی اسدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: در سال جاری سعی شده یگان حفاظت این اداره در عرصه های منابع طبیعی با استفاده از توان و ضرفیت مردمی(محافظین افتخاری) در برخورد با متخلفین در عرصه ی منابع طبیعی از طریق مراجع قضایی گام های موثری بردارد.
وی ادامه داد: این موارد که گفته شد از جمله اقدامات پیشگیری از تخریب تصرف اراضی ملی در سطح شهرستا نی ریز می باشد.

حسن بنی اسدی بیان کرد: ایجاد فضای سبز و ایجاد نوار سبز توسط درختچه های گز وتاغ در اطراف دریاچه ی بختگان جهت جلوگیری از بین رفتن پوشش های درختی و درختچه ای اطراف دریاچه توسط شوره از جمله اقدامات انجام شده جهت جلوگیری از گسترش بیابان می باشد.

وی در خصوص درختکاری خاطر نشان کرد: برگزاری طرح های جنگلانه و کاشت درخت در بخش های محتلف حدود 1000 هکتار با همکاری های NGO های زیست محیطی و بعضی از ادارات می باشد .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در خصوص برنامه هفته منابع طبیعی و درختکاری بیان کرد: یکشنبه 15 اسفند ماه  9 صبح زنگ سبز در یکی از مدارس شهرستان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: کاشت نهال در بیمارستان شهدای نی ریز با حضور امام جمعه نی ریز ، فرماندار ، شهردار و روسای تمام ادارات از جمله برنامه های این روز می باشد.

حسن بنی اسدی در خصوص برنامه روز دوشنبه 16 اسفند ماه بیان کرد: پرسنل این ادراه با حضور در مدارس مختلف در خصوص ترویج فرهنگ منابع طبیعی سخنرانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: در همین روز نهال کاری را به یاد 13 شهید سرباز در گردنه ی لای رز نزدیک مسجد ابوالفضل(ع) اجرا خواهیم کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در مورد 17 اسفند ماه و برنامه های این اداره در این روز گفت: رژه  خودرویی را در این روز به اجرا خواهیم گذشت.

وی در پایان در مورد برنامه ای 18 و 19 اسفند نیز بیان کرد: در روز چهارشنبه جلسه شورای حفاظت را با حضور روسای ادارات شهرستان خواهیم داشت، و روز پنج شنبه سرکشی به همکاران بازنشسته منابع طبیعی و بعد از ظهر همین روز نیز حضور بر قبور مطهر شهدا را در برنامه های خود اجرا خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار