استاندار:

میزان کشت و تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری هم‌خوانی ندارد

تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: میزان عمران و کشت با میزان تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری هم‌خوانی ندارد.
کد خبر: ۳۸۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ 05 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی 15 اسفندماه در ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری نقش مهمی در حفظ منابع طبیعی  ایفا می‌کند.
وی مبارزه با قاچاق محیط زیست را امری ضروری دانست و گفت: قاچاق محیط زیست از قاچاق کالا بدتر است زیرا نابودی منابع طبیعی و محیط زیست منجر به نابودی سلامت بشر می‌شود.
استاندار افزود: میزان عمران و کشت با میزان تخریب در عرصه‌های منابع طبیعی استان چهارمحال و بختیاری هم‌خوانی ندارد.
سلیمانی دشتکی در ادامه تصریح کرد: چنانچه قدرت احیا منابع طبیعی از تخریب بیشتر شود قطعاً رونقی در فضای سبز و تحول محیط زیست ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال در هفت هزار و 100 هکتار از اراضی کشاورزی استان گیاهان دارویی با نیاز آبی کم  کشت شد.
سلیمانی دشتکی تمرکز و توجه اغلب مدیران ارشد استانی را احیا محیط زیست دانست و گفت: در اوایل دهه 60 و ماقبل آن پوشش گیاهی به وفور مشاهده می‌شد ولی اکنون به دلیل دخل و تصرف مردم منابع طبیعی با بحران مواجه شده است.
استاندار  اظهار کرد: چنانچه آبادانی پوشش گیاهی و جنگل‌های آن دوران، همچنان وجود داشت اکنون نیازی به اجرای پروژه‌های آبخیزداری نبود.
وی ضمن تشکر از زحمات تلاشگران عرصه تولید و محیط زیست، خاطرنشان کرد: دولت همه‌جانبه از فعالیت‌های تلاشگران عرصه طبیعت حمایت خواهد کرد.
در این آیین از برترین‌های حوزه منابع طبیعی با اهدای لوح تقدیر قدردانی و در پایان به مناسبت روز درختکاری یک اصله نهال توسط استاندار در اداره کل منابع طبیعی کاشته شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار