مشاور وزیر صنعت: 21 هزار واحد صنایع کوچک راه اندازی شده است

مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون 21 هزار واحد صنایع کوچک راه اندازی شده است گفت: ایجاد هر واحد صنایع کوچک در این شهرک ها یک تا 10 نفر اشتغال ایجاد می کند.
کد خبر: ۳۷۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴ 06 February 2017
سونیا پوریامین دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اکنون اولویت حوزه اقتصاد توجه به واحدهای کوچک است که امکانات و فضاها نیز در راستا فراهم شده است اما هم اکنون تقاضا در این راستا وجود ندارد.
وی از رسانه ها خواست تا کمک کنند حوزه شهرک های صنعتی و واحدهای کوچک بیشتر به مردم بخصوص جوانان معرفی شود زیرا که توانمندی زیادی برای ایجاد فرصت های شغلی در این زمینه وجود دارد.

*رابطه رسانه با حوزه صنایع کوچک قطع است
وی با بیان اینکه هم اکنون جوانان اطلاعات خوبی در خصوص شهرک های صنعتی ندارند گفت: رسانه ها باید اشتغال در شهرک ها را جریان سازی کنند.
پوریامین از ارتباط کم رسانه ها با حوزه صنایع کوچک انتقاد و اظهار کرد: هم اکنون امکانات و زیر ساخت ها در حوزه صنایع کوچک فراهم شده است اما جوانان در این زمینه کمتر شناخت دارند.
وی افزود: برای اجرای طرح های کوچک زمین واگذار می شود و حتی اگر طرح های توجیهی معرفی کنند سوله نیز در اختیار مجریان گذاشته می شود اما متاسفانه استقبال کمتری در این زمینه وجود دارد.
وی از رسانه ها خواست تا بیشتر در این خصوص اطلاع رسانی داشته باشند و افزود: فعالیت کارگاه های کوچک منجر به تولید و ایجاد اشتغال می شود.
مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره ای به آمار بیکاری جوانان هم کرد و گفت: ایجاد کارگاه های کوچک کمک بزرگی به رفع بیکاری خواهد کرد که هم اکنون این امر در اولویت کاری دستگاه های مربوطه قرار گرفته است.
براساس آمارهای اعلام شده، 98درصد از تعداد شرکت‌های ثبت شده در کشور را شرکت‌های کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار