آموزش و پرورش دانش آموز انقلابی تحویل نمی دهد

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینكه در ایام دهه فجر باید ضمن برشمردن دستاوردهای انقلاب به تبیین غفلت‌ها در نظام جمهوری اسلامی پرداخت، غفلت از سیستم آموزش و پرورش، مساجد، تهاجم فرهنگی و همچنین نظام خانواده را از جمله این غفلت‌ها برشمرد.
کد خبر: ۳۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 30 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: محمدجعفر دوستدار، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز امروز، ۱۰ بهمن‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در ایام دهه فجر علاوه بر اینكه باید به بازشماری دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته و برای آن‌ها سجده شكر به جا آوریم، ‌باید به غفلت‌هایی كه در نظام داشتیم نیز اشاره كرده و برای آن‌ها چاره‌اندیشی كنیم.

وی، غفلت از مدرسه و نظام و تعلیم و تربیت را یكی از این غفلت‌ها برشمرد و گفت: سیستم آموزش و پرورش امروز ما، سیستم بیماری است كه خروجی آن دانش‌آموز طراز انقلاب اسلامی نیست. سیستمی كه بر اساس محفوظات و حفظ فرمول‌ها طراحی شده و خروجی آن این است كه دانش‌آموز دیپلم گرفته ما به هیچ عنوان هنر و مهارت زندگی را نیاموخته است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در عین حال بر این نكته تأكید كرد كه این مطلب به عنوان نفی زحمات دوستان در آموزش و پرورش نیست بلكه سیستم، سیستم غلطی است و ربطی به دولت‌ها هم ندارد و ادامه داد:‌ آنچه خروجی آموزش و پرورش است با سند تحول بنیادین فاصله بسیار زیادی دارد و در دوران دانش‌آموزی برنامه‌ای برای تربیت دینی دانش‌آموز طراحی نشده است.

آموزش و پرورش نیاز به یك انقلاب بزرگ دارد

وی با بیان اینكه كلاس‌های آموزشی بسیار فشرده فرصت را برای كار تربیتی گرفته لذا امروز خروجی نظام آموزش و پرورش ما خوب نیست، گفت: در سند تحول بنیادین ۴۶ خصوصیت را برای دانش‌آموز طراز انقلاب اسلامی برمی‌شمارد تا آماده ورود به زندگی فردی و اجتماعی شود اما امروز مشاهده می‌كنیم سیستم آموزش و پرورش اصلاً چنین خروجی ندارد و حتی درصد بسیار پایینی از این خروجی هم ندارد كه انسان قدری امیداور باشد لذا باید برای سیستم آموزش و پرورش طراحی جدید متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی انجام داد و این هم یك انقلاب بزرگ در آموزش و پرورش نیاز دارد.

نگاه تربیتی در مدارس ما حاكم نیست

دوستدار با تأكید بر اینكه امروز كار تربیتی در مدارس ما به معنای واقعی كلمه فراموش شده است و به كارهای شكلی و حجمی به عنوان كارهای اصیل توجه می‌شود، گفت: امروز آنقدر كه كارهای حجمی و شكلی اصالت پیدا كرده است كار تربیتی جایگاهی ندارد و این سیستم آموزش و پرورش ماست و غلط است چرا كه در این سیستم اصلاً نگاه تربیتی حاكم نیست لذا باید تغییر كند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در ادامه غفلت دیگر در نظام جمهوری اسلامی را غفلت از مسجد دانست و گفت: ما هرچه داریم از مسجد است اما امروز مساجد ما به نوعی از كاركردهای خود دور افتاده‌اند در حالی كه راه برون رفت بسیاری از مشكلات ما در توجه به مساجد است.

وی همچنین غفلت از تهاجم فرهنگی دشمنان را یادآور شد و گفت: ما در تهاجم فرهنگی به لایه‌های رویین نگاه كردیم و از لایه‌های زیرین آن غفلت كردیم و لایه‌های اصلی این تهاجم مباحث معرفتی بوده و باید برای رفع این مسئله كارهای تربیتی عمیقی را انجام دهیم.

هیچ مجموعه‌ای برنامه منسجمی برای نظام تربیتی خانواده ارائه نكرده است

دوستدار همچنین غفلت از نظام خانواده را از دیگر غفلت‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز هیچ مجموعه‌ای برنامه منسجمی برای نظام تربیتی خانواده ارائه نكرده و كار جدی در این حوزه انجام نشده است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منشأ تمام مراسم‌ها و مناسبت‌های مورد توجه در كشورهای مختلف جهان، رویدادهای تأثیرگذار در تاریخ ملت‌هاست كه مراسم دهه فجر هم از جمله آن‌هاست.

وی افزود: امام راحل برای ملت ایران تجلی لطف خدا و تبلور تحقق آرزوهای دیرینه و تاریخی مردم ایران بود كه با استقرار حكومت الهی درستی نگاه به حكومت در سایه ارزش‌های اسلامی را به اثبات رساند.

دوستدار با بیان اینكه ایام دهه فجر به عنوان یكی از ارزشمندترین رویدادهای تاریخی ملت ایران، تجلی آرمان‌های ارزشمند انقلاب اسلامی و بزرگترین رخداد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی كشور و منطقه و جهان است، گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران پیروزی انقلاب اسلامی و آگادهی بخشی نسبت به معارف انقلاب اسلامی و امیدآفرینی و افزایش فضای شادی و نشاط عمومی شكل‌دهنده و استحكام محتوای برنامه‌های دهه فجر است.

بصیرت‌افزایی و مدیریت جهادی و دشمن‌شناسی؛ اركان برنامه‌های سپاه در ایام دهه فجر

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با یادآوری اینكه در برنامه‌های امسال سپاه بصیرت‌افزایی، امیدافزایی، خودباوری، مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و دشمن‌شناسی به عنوان اصول كلی و رویكرد اساسی برای برنامه‌های ایام دهه فجر انتخاب شده است، دهه فجر را دهه بازخوانی معجزه قرن و تئوری ولایت فقیه دانست.

وی با تأكید بر اینكه ما هر جا كه به منویات رهبری عمل كردیم، پیروز بودیم و بر عكس هر جا كه قدری از فرمایشات رهبری زاویه گرفتیم كاملاً شكست و عقب‌گرد ما مشهود بوده است، گفت: تلاش امروز ما در دهه فجر این است كه گفتمان ولایت فقیه و تبعیت از این اصل مترقی باید در دستور كار قرار گیرد.

تشریح برنامه‌های سپاه بقیةالله(عج) در ایام دهه فجر

دوستدار در ادامه از اجرای بیش از ۷۰۰ برنامه در ایام دهه فجر به همت این ناحیه از سپاه خبر داد و گفت: در این ایام ۵۰ یادواره شهدا، ۶۰ نشست روشنگری و بیش از ۹۰ مسابقه مختلف ورزشی برگزار خواهند شد ضمن اینكه برگزاری جشن انقلاب در مدارس، مستقر شدن اكیپ‌های انتقال خون در حوزه‌های مقاومت بسیج، پیاده‌روی، اعزام تیم پزشكی به مناطق روستایی، مسابقات كتابخوانی و خدمت‌رسانی به مناطق محروم نیز از دیگر برنامه‌های ما در ایام دهه فجر است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با یادآوری اینكه این ناحیه از سپاه با داشتن ۶۰۰ پایگاه به عنوان بزرگترین ناحیه استان فارس محسوب می‌شود، گفت: امسال تلاش كردیم تا ظهور و بروز برخی از برنامه‌های خود را در سطح جامعه داشته باشیم لذا در ایام دهه فجر سرودهای دانش‌آموزی را در مراكز تجاری و تفریحی برگزار خواهیم كرد.

اجرای پرده‌خوانی شهدا برای نخستین بار در مساجد شیراز و برگزاری نخستین جشنواره سرود بچه‌های مسجد از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها نام برد و گفت: اكران فیلم های جشنواره مردمی عمار در مساجد، مدارس و تكایا و همچنین اكران فیلم یتیم خانه ایران در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج، برپایی نمایشگاه دستاوردهای نقلاب اسلامی همراه با روایتگری توسط دانش‌آموزان در مدارس و نمایشگاه راه حل خودمانی در مساجد و حسینیه‌ها و مدارس و محل‌های تجمع از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار