معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

مرکز مشاوره دادگستری قم راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری قم از راه‌اندازی مرکز مشاوره دادگستری استان خبر داد و گفت: این مرکز طی دو سه روز آینده راه می‌افتد و تأخیر پیش‌آمده به دلیل جابجایی یکی از مدیران شهرداری بود.
کد خبر: ۳۴۸۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 25 December 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجید یزدی در دویست و یازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به  ادبیات بحث پیشگیری اظهار داشت: پیشگیری امری ضروری است که ضرورت آن به عقل، نقل  و دستور مقام معظم رهبری برمی‌گردد.

وی بابیان اینکه نداشتن نگاه به نامحرم خود عاملی برای پیشگیری است، گفت: نگاه به نامحرم از دیدگاه حضرت علی(ع) همچون نیزه مسمومی است که فرد را از پای درمی‌آورد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری قم بابیان اینکه بسیاری از روایات نیز ناظر به پیشگیری است، افزود: قانون نیز به این مسئله تأکید کرده و علاوه بر اینکه پیشگیری امری نقلی و عقلی است یک امر ولایی نیز هست.

یزدی با تأکید بر مسئول بودن انسان نسبت به‌تمامی عالم خلقت گفت: انسان که اشرف مخلوق عالم است مسئولیتش در قبال دیگران اهمیت صدچندانی می‌یابد.

وی بابیان اینکه پیشگیری امری تخصصی است، افزود: ورود به هر عرصه‌ای تخصص‌های لازم خود را می‌طلبد و اگر قرار به پیشگیری باشد باید عالمانه و تخصصی باشد و رهبری نیز بر این مسئله تأکید دارند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری گفت: هر هزینه‌ای درزمینهٔ پیشگیری شود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و مسبب ضرر نشده‌ایم از همین رو هر هزینه‌ای در بخش پیشگیری شود هزار برابر بازده و اثربخشی آن بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف پیشگیری گفت: تخلف خلاف قانون است اما قصد آن خیرخواهانه است دیگر مسئولیت کیفری ندارد برخی مسائل نه جرم است و نه خلاف، بلکه آسیب اجتماعی است که طلاق یکی از این مصادیق است، گاهی نیز برخی امور گناه است و هر چیزی که بانظم فردی و اجتماعی در تعارض باشد باید با آن به مقابله پرداخت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری قم افزود: باید راه‌های پیشگیری از وقوع جرم را به مردم آموزش داد، در هر عرصه با دیدگاه پیشگیری می‌توان یاد داد که چگونه از وقوع جرم جلوگیری شود.

یزدی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی که سبب بروز جرم می‌شود، گفت: با حل مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی بسیاری از معضلات شهر قم حل خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری قم از راه‌اندازی مرکز مشاوره دادگستری استان خبر داد و گفت: تأخیر راه‌اندازی این مرکز به دلیل جابجایی یکی از مدیران شهرداری اتفاق افتاد و با عنایت شهردار محترم از دو سه آینده این مرکز راه می‌افتد.

یزدی افزود: همچنین مرکزی در میدان روح‌الله برای داوری در نظر گرفته‌شده که به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی بابیان اینکه پیشگیری‌ها در سه قسمت بهداشت، درمان و بازتانی انجام می‌گیرد، گفت: در یک مثلث سه‌ضلعی در سه زاویه همه باید دست‌به‌دست هم دهند تا مشکلات حل شود، رأس مثلث اصلاح و تقلیل مجرمان است ضلع دوم مثلث تطهیر محیط و ضلع سوم بالا بردن آگاهی مردم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری وقوع از جرائم دادگستری قم بیان کرد: یکی از پرآسیب‌ترین مسائلی که اتفاق می‌افتد بحث شبکه‌های اجتماعی است و بحث کشته شدن ستایش به خاطر فعال اجتماعی بودن قاتل است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار