راه اندازی پنج اقامتگاه بوم گردی در ابرکوه

فرماندار ابرکوه گفت: در دولت یازدهم برای نخستین بار پنج اقامتگاه بوم گردی در خانه های تاریخی این شهرستان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۴۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 12 December 2016
به گزارش تابناک یزد،سید نبی رسولی با بیان اینکه این اقامتگاهها در روستاها و بافت تاریخی ابرکوه واقع شده و متعلق به دوره قاجاریه است افزود: این خانه ها با مجوز میراث فرهنگی و احیای بخش خصوصی راه اندازی شده است .
وی با اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای در صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد افزود: اقامتگاه بوم گردی علاوه بر جذب گردشگر و رونق اقتصادگردشگری ، فرصت‌های بسیاری برای کسب و کارهای کوچک خانوادگی ایجاد می‌کند که بیشتر آنها روابط مستقیم و متقابل میزبان و مهمان را در خانه و املاک خانواده گردشگرپذیر در بردارند.
رسولی ادامه داد:راه اندازی واحیای خانه‌ های بوم گردی ، سکونت در آن، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک‌های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ها، احترام و زنده نگهداشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی برخی از مزیت های این اقامتگاهها است.
فرماندار ابرکوه با بیان اینکه ابرکوه دارای بیش از 50خانه زیبا و ارزشمند تاریخی از جمله خانه تاریخی آقازاده و صولت است اضافه کرد: تاکنون 20خانه تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
نماینده عالی دولت در ابرکوه با اشاره به جذابیت آثار طبیعی و باستانی شاخص ابرکوه تصریح کرد: این شهرستان جزو 14 شهر نمونه گردشگری کشور است.
وی خاطرنشان کرد: ابرکوه دارای بیش از 400 اثر تاریخی است که 128 اثر آن به ثبت آثار ملی رسیده است.
منزلگاه امام رضا(ع) ، مسجد جامع ، یخچالها ، خانه آقازاده ، گنبد عالی ، موزه مردم شناسی ، بافت قدیم شهر ابرکوه و سرو4500 ساله از دیگر آثار تاریخی و طبیعی شاخص ابرکوه بشمار می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار